Marcusussis blogg

Söndag 4 Mars 2012 - Kungshamn
Hej hej!
Nu e vi hemma igen efter 6 veckors hårt slit med island-hopping.
jetlagen sitter i rejält så här på söndag kväll. hoppas den släpper tills vi börjar jobba på onsdag.
  • Lördag 3 Mars 2012 - Bangkok
    Hallo ja!
    Nu har vi umgåtts med både bror och dotter här nere i värmen ett par dagar-härligt.
    Malin skickade vi hem igår och Magus stannar ju kvar den gottegrisen.
    Nu har vi MBK kvar att besöka, sedan drar vi oss hemmåt.
    Vi landar på söndag morgon, Malin hämtar oss.
    Kramar
    Sus o Mar
  • Måndag 27 Februari 2012 - Ao Nang
    God morgon!
    Sitter och väntar på att frukosten skall serveras. Det är idag dags att ge sig av till Phi Phi Islands. Igår åkte vi på islandhopping till Hong Island. Det var en fin upplevelse med fantastiska bergformationer och en stor lagooon som vi åkte in i med vår båt. Snorklingen blev dock inget vidare då vattnet antingen hade för mycket jellyfishes eller var för grumligt, synd. Dagen innan åkte vi färja från Phuket till Ao Nang samt besökte Chicken Island tillsammans med Marie Karlsson och hennes pojkvän Fredrik. Tänkte att vi skulle ta en liten tur till Rai Lei Beach innan vi lämnar detta stället.
    Kramar från Malin, Sussi och Marcus
    Torsdag 23 Februari 2012 - Phuket
    Koh Lanta är en stor ö med många stränder och många svenskar. Vi klarade av två av stränderna, de var helt ok.
    På vägen till Lanta åkte vi genom ett mangroveträsk i full fart, säkert 30 knop, det var häftigt. Kändes nästan som Göta kanal filmen.
    Nu har vi lämnat Lanta för att möta upp Malin på flygplatsen här i Phuket. Vi bor på Koron beach på ett mysigt litet hotell som heter Casa Brazil.
    Kramar från Sussi & Marcus
    Måndag 20 Februari 2012 - Thailand
    Så var Koh Muk avklarad i vår rad av Thailänska öar. Den var delad i två delar, Charlies beach med backpacker/flashpacker boende och Farmville med lyxresort på andra sidan ön. Vi sov i skogen bland gummiträden. Vi åt fantastiskt god och billig mat. Snorklade längs lodräta kalkstensväggar och besökte gömda laguner 80m simvägen rakt in i berget. Delfinerna vi såg var ju ren bonus.
    Med andra ord trivs vi bra här i värmen. Ja just det, vi har inte haft mer än nån timme regn sammanlagt.
    Kramar från koh........
    Lördag 18 Februari 2012 - Koh Lipe
    Äntligen har vi hittat internet med lite fart. Vi har laddat upp ett gäng bilder.
    vi trivs fortfarande bra här på ön. Igar hade vi en heldag med snorkling runt grannöarna. det var ok.
    Imorgon åker vi vidare till Koh Muk.
    Ha de.
    Sussi o Marcus
    Torsdag 16 Februari 2012 - Koh Lipe
    Hej på er!
    Sitter på en liten ö strax innanför gränsen till Thailand.
    Vi klarade av Langkawi på ett par dagar - det har blivit väldigt turistigt där. Vattnet var inte det allra klaraste.
    Här på lilla ön är vattnet kristallklart och turismen ganska lagom, åtminståne på sunrise sidan. Vi har slappat och badat idag, imorgon skall vi ut på en islandhopping tur.
    Vi trivs som fisken i vattnet. Maten e ju helt otrolig den med. Äntligen kan vi dricka Chang.
    Kramar från Thailändska skärgården
    Söndag 12 Februari 2012 - Kuala Lumpur
    Då var vi tillbaks i KL igen (10 år sen sist, då med hela familjen). Vi kom hit igår kväll och åker vidare till Langkawi imorgon bitti. En hel del har förändrats i staden. Tillexempel har Chinatowns huvudgata fått tak.....
    Men en sak är sig lik: maten. Den är grymme god. Gissa vad vi åt på en Indisk restaurang i Chinatown till frukost, jo våran absoluta favorit bland favoriträtter, Roti Canai.
    Hat pent så hörs vi.
    Kramar från två som njuter för fullt
    Lördag 11 Februari 2012 - Manila
    Hej igen!
    Nu har vi varit och snuddat vid paradiset, bara så ni vet.
    Tänk er att få åka från dröm beach till dröm beach och bli serverad nyfångad firre till varje måltid. Vi var 19 st främlingar som trängdes ombord på en båt gjord för typ 80 pers. På nätterna sov vi i någon by på nån ö. Aldrig förr har vi snorklat och badat och ätit så underbart. Tänk er bara följande: Sussi hör hur det sprattlar i en plastbalja -det är Makrill säger hon då. - 15 minuiter senare kommer det fram Makrill på bordet i form av Sushi, inklusive soja och Wasabi. Snacka om färska delikatesser. Det går att skriva hur mkt som helst om denna tur. Vi säger att den måste upplevas.
    Väl iland i Coron town hade vi avskedsmiddag med färgglada drinkar.
    Vi hörs när vi kommer till KL.
    Kramar
    Hanssons
    Lördag 4 Februari 2012 - Filippinerna
    hej igen sitter just nu pa art cafe de senaste dagarna har varit en lugn dag och en ute och islandhoppingdag denna hoppingen var ratt sa skumpig men helt kanon fin i ovrigt. var och kollade in gomda laguner helt otroligt fint och valdigt djupt i vattnet. sedan korde vi bat in i en enormt stor gomd lagun, kalkstenen som finns har och alla berg ar skapade av ar fantastiska att se, de flesta valdigt branta och porosa. i varje halighet vaxer blommor och trad det ar verkligen annorlunda och magnifikt. i dag ar sisat dagen har i El Nido for i morgon tar vi en bat mot Coron som tar 5 dagar och fyra natter att na. ska gora lite island hopping nu med, innan vi aker ifran filippinerna. har provar tva nya helt outstanding goa drinkar, en mango luice och tandoyay rum (inhemsk sak) och en mangoshake med rum nastan annu godare. ha det bra vi hor av oss nar vi kommer till coron