Lindaks blogg

Onsdag 26 Juli 2017 - Daytona Beach
Resealbum: Florida 2017
Dagen började med våfflor. Hotellet vi bor på heter Streamline och är nyrenoverat och har en lång historia. Här på hotellet satt man och skapade reglerna för nascar. Så lite häftigt är det allt och hotellet har lite art deco stil. Efter frukost blev det bad vid Daytona beach som ligger i nästan över vägen. Här var det kallare i vattnet och vågit. Roligt med omväxling. Daytona beach är känt för att man tidigare körde racingtävlingar direkt på stranden. Idag kan man dock köra på vissa partier på stranden, vilket vi gjorde på eftermiddagen. Efter lunch blev det Daytona Speedway och visning av racingbanan. Häftigt och framför allt lutningen på banan:). Efter visningen körde killarna go cart. Vi åkte ner till södra delen av ön för en titt i fyren och middag på Hidden treasure. Vi såg en delfin men bara fenan. Tillbaka till hotellet gick vi ned till boardwalk för att kika in nattlivet. Trötta var vi tillbaka på hotellet vid tio.
Tisdag 25 Juli 2017 - Orlando
Packa in allt i bilen och bege oss till Seaworld. Det verkar bli en varm dag idag. Till barnen köpte vi biljetter till att klappa delfiner vilket var spännande. Mycket bättre än sist när vi matade dem. De fick lite information om delfiner samt se lite trix som de kunde. Olle valde att bli splaschad av delfinen, mycket blöt blev han. Vi åkte alla berg och dalbanor. Kraken hade VR glasögon, lite coolt men vi konstaterade att det var bättre utan. Vi såg delfin och späckhuggarshowerna. Även denna gången åt vi på Shark grill, coolt att kunna kika på hajar och andra fiskar när man äter. När vi gick ut från parken var det fortfarande 35 grader och klockan var 19. I bilen styrde vi mot Daytona beach.
Måndag 24 Juli 2017 - Tampa
Resealbum: Florida 2017
O mycket bättre idag så vi packade ihop det sista och åkte mot Orlando och så får vi hoppas på Seaworld i morgon. Vi tog ett stopp i Tampa för att titta på arenan och stadsdelen Ybor som var mysig och lite annorlunda. Sedan körde vi sista biten till Orlando. Alltid kul att köra in i Orlando då det händer så mycket kring gatorna.O verkar ha sluppit febern så vi håller tummarna för att han inte har feber i morgon.
Söndag 23 Juli 2017 - Cape Coral
O vaknade med feber så det blev en lugn dag. I och P åkte till Sanibel för att bada och käka på Lacy Flamingo. L packade lite för planen var Seaworld i morgon. Vi får se hur vi gör. Vi grillade på kvällen.
Lördag 22 Juli 2017 - Cape Coral
Resealbum: Florida 2017
Regn på förmiddagen så vi kikade efter ny strand och hittade Gasparilla. Vi såg att det nästan tog en timme dit men tänkte att då har nog regnet slutat. Det tog 1,15 men det var det värt. Inte mycket folk på stranden och mängder med snäckor. Vid stranden låg en mysig restaurang som vi åt på. Dagens bästa var delfiner och sjökor som simmade nära stranden. Gasparilla är en lite ö där rika förr hade sina sommarhus. Säkert inte så billigt idag heller ;). George Bush har ställe här och brukar fiska när han besöker ön. Urmysigt lite pärla.
Fredag 21 Juli 2017 - Cape Coral
Ofta åskar det på morgonen och idag kom det en ordentlig skur. I väntan på att det skulle gå över drog vi till Miromar outlet igen för att ta de sista intressanta butikerna. O och P handlade skor. Sedan åkte vi till Fort Myers beach och hängde där. Trots att klockanär kring fyra så är det 30 grader varmt och helt lagom att vara på stranden. Vi badade i tre timmar. Olle provade att fiska från piren men det behövs räkor för att det ska nappa här. På kvällen åt vi på en restaurang vid piren. Sedan var vi på stranden när solen gick ned vilket var väldigt fint. På kvällen började det åska och det var lite svårt att somna.
Torsdag 20 Juli 2017 - Cape Coral
Resealbum: Florida 2017
Vi tog hejdå till familjen J efter frukost. Då vädret hade börjar med åska på morgonen åkte vi till Miromar outlet. Vi hittade många bra saker och vi var nöjda med det vi hittade. Vi åkte till Bonita Beach. Väldigt trevlig strand med fina snäckor och sjöstjärnor. Killarna åkte vattenskoter vilket de tyckte var väldigt roligt. Tyvärr inträffade en lite olycka när O skulle kasta macka och L stod nära och fick den på ovanför läppen. Det blödde mycket och innan vi fick koll på skadad var det lite förvirrat. Men inget hål igenom och alla tänder satt där de skulle. Vi fick packa ihop och åka hem för omplåstring. Dock ville det inte sluta blöda så ett samtal gick till SOS i Köpenhamn för hjälp med sjukvård. Dock väntade vi några timmar till och det slutade blöda. Det var skönt för vi var inte sugna på sjukhus mitt i natten. Killarna var och hämtade mat på Ford's garage ett coolt ställe med många gamla bilar och bra mat.
Onsdag 19 Juli 2017 - Cape Coral
Barnen börjar med att hoppa i poolen. Det blev frukost med amerikanska pannkakor och annat gott. Sedan tvättade vi lite så att vi klarar oss framöver. På eftermiddagen tog vi en tur till Captiva, som vanligt regnade på när vi kom fram så vi började med en fika. Sedan var det uppehåll så vi drog till stranden. Även om det är mulet är det varmt och perfekt badväder. Efter ett tag blev det uppståndelse vid vattenbrynet och vi såg som små fenor i vattnet. Vi trodde det var små hajar men det var stingrockor i stora stim som kom simmande. Otroligt coolt! Efter några timmar på stranden åkte vi hem och grillade. Härlig kväll vid poolen och som avslutades med bad i poolen.
Tisdag 18 Juli 2017 - Innisbrook
Sista packningen gjordes och vi tog ett gemensamt kort på alla tre familjerna. En familj åker vidare till San Fransisco och två åker vidare till Cape Coral. På vägen regnade kraftigt och vi såg bara några meter framför oss. Helt plötsligt tog regnet slut och sikten blev bra. Vi stannade vid Siesta Beach, USAs bästa strand. Precis när vi körde in åskade det lite och vi passade på att ta lunch. Därefter badade vi och hängde på stranden. Klassisk amerikansk strand med badvakter i torn. Sedan hoppade vi in i bilarna och åkte till huset i Cape Coral. Väl där hoppade barnen i poolen och stannade där i tre timmar. Vi vuxna packade upp och handlade. Perfekt med grill och vi insåg att köttet här har riktigt bra pris. Lugn och mysig kväll.
Måndag 17 Juli 2017 - Tampa
Resealbum: Florida 2017
Idag startade vi tidigt för att åka till Bush Gardens. Bush Gardens har många bra berg och dalbanor typ Liseberg samt djurpark. Det var väldigt varmt och det hela började bra och vi åkte några riktigt bra attraktioner. Vi tog lunch och därefter kom regn och åska. Då stängde de attraktionerna. De hade olika zoner för när de kunde ha de olika attraktionerna öppna. Värst var lila då var åskan nära. Vi fick fly regnet och på vägen såg vi lejonen. Vi hoppade in på en restaurang, vi hade köpt matpass så det gick att hämt ut mat varje timme. Roligt system, det ingick dricka, mat och efterrätt. Här var maten t ex pizza med pommes. Barnen ville bara ha pommes men då fick man inte efterrätt så då tog de pizza och pommes samt efterrätt. Onödigt mycket mat och konstigt system. Vi tog ett bord ut mot savannen och kikade på girafferna. Efter ett tag försvann åskan och attraktionerna startade. Men efter 20 min var det dags igen. Vi stod i kön till Sheeta och tänkte att vi står kvar, vilket vi gjorde i 1 h innan de startade igen. Men här är de vana vid åska så personalen tog fram spel som fyra i rad och jenga. Barnen spelade jenga med en kille från England. Efter att de körde igång igen så var allt öppet hela kvällen så vi fick en trevlig kväll med många åk i härliga bergbanor! Tyvärr hade de två andra familjerna gett upp och åkt till ett mall i stället.