Hejsan,
jag har varit i Gambia ett flertal gånger och trivs som fisken i vattnet.
Alla vill prata med er och det kommer att kännas påträngande. Men ta er tid! Prata med folket ett par minuter och sen kan man säga "tack och adjö".
Ge er in i byarna utanför hotellområdet - där är det fantastiskt!
Jag rekommenderar varm Sunshine beach bar uppe vid Cape point - billigt, lite avsides, lugnt och myc...