Rhodos september 2010

Resealbumet skapat av: Gbenskar
31 okt. 2010
Visningar: 1259
För första gången reste jag ensam på en semesterresa. Det fungerade alldeles utmärkt. Två veckor på Rhodos med sol och värme och bad och massor av fina platser att besöka gick fort.

Lindos, Kalithèa och en båtutflykt till grannön Symi hann jag med förutom alla besök i den helt underbara Gamla stan i Rhodos stad.

Rhodos var en ö jag aldrig varit till tidigare och jag blev glatt överraskad att det fanns så mycket att se och göra på ön. Hit åker jag gärna igen.
Besökta länder: Grekland
Reslängd: 14 dagar
Datum: 19 september - 2 oktober 2010
Blogg: 1 inlägg

Bilder

Karta

Kommentarer

9 feb. 2011 16:57
Så många härliga bilder. De blev en påminnelse om vår nästa resa dit. Gilla
Av Anom
21 nov. 2010 20:23
Tack för att du visade din fina resa, många vackra foton att titta på, trevligt
Av Ivan
2 nov. 2010 23:36
Vad tyckte du om Symi? En härlig ö att vara på och med mycket att utforska i. Går alltid att hitta ett bra boende i någon av de många stora skeppsredar- och skeppsbyggarhusen. Gott om toppentavernor runt hamnen. Finns egentligen bara en väg på ön. Den mellan huvudorten Simi och klostret Panormitis. På den gäller lastbilsflak! Närmaste Pedi Bay går att komma till med scooter, annars är det badbåt som gäller. Går också att åka med båt runt hela ön. Lugnt och mysigt i Simi på kvällarna när utflyktsbåtarna återvänt till Rhodos.
Av Rave
1 nov. 2010 12:55
Takk for titten på dine flotte bilder fra Rhodos! Sist jeg var der var i 1978. Mitt første.besøk på en Gresk øy! Husker spesielt gamlebyen med lys og lyd-showet på Stormesterens Palass og vakre Lindos!