Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Joco
Joco säger i Theresedristigs diskussion "Vietnam 2 veckor jul och nyår":
Hej igen Steve! Tack för ditt svar. Jag och maken funderar på att åka till Saigon i feb-mars (två veckor för att slippa visum) och sedan på egen hand ta oss runt på lite sevärdheter samt lite strand och bad. Vi gillar värmen:-)) Vi hade ju tänkt oss en paketresa från början (se mitt tidigare inlägg) men nu skall vi försöka resa på egen hand. Ser att du uppgett din e-post och att ...
5 november 2018 14:07
Joco
Hej Steve! Kommer dessa två rutterna från ett resebolag, eller är det dina egna resor du gjort?
31 oktober 2018 18:32
Joco
Bra att jag hittade denna tråden. IDAG skulle jag gå in och boka en rundresa på 17 dgr till Vietnam med resebolaget TRAVEL BIRD. Då läste jag detta: "TravelBird har ansökt om betalningsinställelse idag". Tur att man inte hann boka, phu!! Nu har jag hittat ett annat bolag som heter SCANDORAMA som har liknande resa. (14 dgr) Någon som känner till dem? Eller... skall man ta en flygstol och...
31 oktober 2018 18:30
Anderslindb
Oj, vad mycket gott!
29 januari 2014 20:50
Dodi
Dodi säger om Jocos bild "Palolem":
Underbart rosa himmel....
31 januari 2012 19:33
Joco
Hej igen! I dag har vi bokat:-)) Resebyrån tog hand om allt och vi är mycket nöjda med det. Det blev en transatlantisk rutt. Barcelona – Fort Lauderdale. Oktober/november 2011. Båten heter Liberty of the Seas med RCCL (Freedom klassen, steget under Oasis) Vi hoppade över balkongen då det skulle kosta 10 000:- extra, utan nöjer oss med fönsterhytt istället. Det blir en natt i Ba...
12 februari 2011 09:18
Joco
Joco säger i Peteralbertssons diskussion "Oasis of the seas":
Hej igen! I dag har vi bokat:-)) Resebyrån tog hand om allt och vi är mycket nöjda med det. Det blev en transatlantisk rutt. Barcelona – Fort Lauderdale. Oktober/november 2011. Båten heter Liberty of the Seas med RCCL (Freedom klassen, steget under Oasis) Vi hoppade över balkongen då det skulle kosta 10 000:- extra, utan nöjer oss med fönsterhytt istället. Det blir en natt i Barce...
10 februari 2011 21:29
Floridasidanse
Att de går sällan beror ju på att det är när de flyttar fartygen, t.ex från Medelhavet till Florida beroende på säsong.
10 februari 2011 12:10
Joco
Tack Mara! Nu blev jag glad! Skönt att höra att jag inte behöver ta med ulltröjan då:-)) Om du har tid.... berätta gärna om denna turen. Vilken resebyrå hade ni? Vi har varit i kontakt med Caribbean Selection i Göteborg, mycket hjälpsamma! Det verkar inte vara så vanligt med denna rutten eftersom de bara går en gång per år. Vi åker med Liberty of the Seas i Freedom klassen. Ville åk...
10 februari 2011 09:41
Floridasidanse
16 i vattnet låter otroligt, medeltemp i Nov är som sagt 24 . Medeltemperaturerna i luften i November är Högsta under dygnet: 27 (i skuggan) Lägsta (på natten): 18 Genomsnitt över hela dygnet 22. Vi var i Ft Lauderdale i mitten av December och det var härligt badväder, inte en droppe regn på två veckor. Blåser gör det dock ganska ofta i Florida. Tråkigt att Ni hade sån extrem otur med vädret.
10 februari 2011 00:30