Vilken är den bästa kameran att ha med sig när man backpackar?

15 nov. 2018 15:31
Visningar: 452
Hej!
Som rubriken antyder så är jag sugen på att införskaffa en backpackerkamera men jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Jag kar kollat på allt från systemkameror till kompaktkameror och mobiler utan att kunna bestämma mig. Därför beslutade jag mig för att fråga er som har erfarenhet!

Vilken kamera har du använt och hur fungerade det för dig? Vad finns det för för- och nackdelar med respektive kameramodell? Alla tips tas tacksamt emot!
Av Marulk
15 nov. 2018 16:07
Vi har en Olympic tough som vi är mycket nöjda med, både under o över vatten bilder. Tidigare hade vi en Canon D10, mao vår andra kompaktkamera som klarar tuffa tag. Har även en systemkamera men den används endast vid speciella tillfällen o då man vill ha avsevärt bättre kvalité på bilderna, Olympic räcker långt o är smidig
Medlemmen har tagit bort svaret
17 nov. 2018 22:46
Jag köpte en IPhone X för ett par månader sedan och kände att den kameran var så pass bra att jag faktiskt sålde min kamera. Jag tycker att det är såå skönt att bara ha mobilen och inte en extra pryl och som sagt jag tycker att bilderna med den blir riktigt bra! Sen är den ju ganska dyr, men om du gillar Apple och ändå in tänka dig att köpa en ny mobil så kan jag verkligen rekommendera den.
21 dec. 2018 16:52
@Marulk, kan man se dina bilder som är tagna med Olympic tough någonstans? Typ någon instagram eller så? Jag funderar på att införskaffa mig en men vill gärna se vilken bildkvalitet man kan förvänta sig.
22 dec. 2018 03:35
Rekommenderar Canon m50! En liten systemkamera som med rätt objektiv tar grymma bilder och filmer! Jag är ute och backpackar nu och jag är hur nöjd som helst med den här kameran jag köpte innan :)

Lätt att ha med sig och den kan synka bilder direkt från kameran till din telefon via en app så det är super!