vi behöver tips och idéer

Av Bokani
3 sep. 2023 22:01
Visningar: 117
Vi ska resa med bil från Valencia till Andorra från 20 september i 3 dagar. vad har ni frö förslag? var finns det fin strand? räcker det med 2 nätter i Andorra? vad hinner man i Andorra i 2 nätter? var ska man bo? tacksam för tips och idéer.
mvh bokani
5 sep. 2023 23:53 (redigerad)
Hej!
Menar du Andorra som ligger i Pyrenéerna (dvs inga stränder) eller menar du kanske Andora i Italien?
Möjligtvis kanske fler platser som heter Andorra?
Andorra i Pyrenéerna är otroligt vackert där ni kan besöka tex The Mirador Roc del Quer.

Mvh M
Av Bokani
6 sep. 2023 19:14
Hej. Tack för tipset, det är väldigt vackert. Jag menade exakt Andorra som ligger i gränsen mellan Frankrike och Spanien. Tacksam om du har fler idéer och tips. Mvh Bokani
7 sep. 2023 16:58
Vi åkte upp men inte över gränsen till Frankrike, Fantastisk roadtrip men kände inget behov att övernatta där. På hemväg till Barcelona letade vi oss fram till en annan fantastisk väg förbi en skiresort Alp La Molina, Långsam väg men vi åkte ju för vackra vyer och fick det verkligen!
Nu har jag ingen koll var Valencia ligger mot Barcelona, men en fantastisk dagstur därifrån är att köra upp till Portbeu, man kan sikta på Figueres å där ta väg N206 så får man en fantastisk tur. Tyvärr finns ingen annan väg söderut så den vägen är ju också väldigt långsam, men ett minne för livet, så jag skulle strunta i övernattning i Andorra å lägga tid på att komma ut till Portbeau som har strand mitt i byn.
Av Bokani
7 sep. 2023 19:35
Hej
tack så mycket på dina tips och råd.
mvh bokani