Vart kan man resa i coronatider..?

Av Poolrob
1 sep. 2020 17:54
Visningar: 391
Jag brukar lämna Sverige för Asien i september och återkomma i maj för att slippa kylan, men i år är ju situationen i världen helt förändrad.

Någon som har tips/råd var någonstans i den tropiska världen (utanför Europa) det är möjligt att spendera några månader utan visum-problem eller stora restriktioner på grund av Covid 19?
Av Poolrob
1 sep. 2020 21:14
Tack för den länken! Alldeles lysande information!
Jag är medveten om att en del länder i Asien är på väg att lätta på restriktionerna och de får väldigt gärna göra det snart eftersom höstkylan närmar sig... Maldiverna hade jag faktiskt inte funderat på.
2 sep. 2020 08:30
Några månader på Maldiverna känns väldigt lång tid - och fruktansvärt dyrt!
Av Keja
2 sep. 2020 13:10 (redigerad)
Om jag ska resa iväg till vintern, vilket jag gjort de senaste 20 åren, så är chansen störst att det blir till någon ö i Karibien (eller några öar om vistelsen blir flera månader) Många kräver att du har gjort ett PCR-test senast 7 dagar före ankomst och det är temperatur kontroll vid ankomst. Vissa öar har även portat folk från ex Sverige. Du får kolla upp vad som gäller för respektive ö.
Tyckte jag såg någonstans att Thailand ska lätta på restriktionerna
Kan vara värt att kolla upp.
Dock överväger jag att stanna hemma i vinter....
Av Minnap
6 sep. 2020 06:38
Kanske inte 6 flera månader på Maldiverna men verkligen en drömplats. Vi gar rest massor runt om i världen men Maldiverna är vår absoluta favorit. För 3 gången hoppas vi komma i väg nästa år men känns osäkert just nu p g a pandemin. Första resan dit 2019 8 nätter, 2020 14 nätter och 2021 bokat 3 veckor. Inte samma ö. Vi älskar värme, sol, fantastisk dykning, ligga i hängmatta, läsa, slappa, komma ner i varv bl a. Man går barfota överallt, fantastisk personal och otroligt god 5 stjärnig mat och fr a långt bort från chartermiljön. Dyrt ja men det kostar att frakta t ex mat till öarna. Finns faktisk dom som stannar längre och jobbar. Träffade turister som hade möjlighet och råd att jobba på ön. Oj blev ett långt inlägg och eg inte ett svar på frågan men är verkligen förälskad i landet.