Vad tror ni om denna budget i Asien?

14 nov. 2014 18:54
Visningar: 186
Åh vad det här är svårt! Vi funderar på om vi lyckas tjäna ihop tillräckligt med pengar nästa sommar för att åka på resan som vi vill göra.

Har skrivit en tidigare tråd ang. tips på vilka platser som vi ska besöka; de vi väljer mellan är Vietnam, Laos, Kambodja, Indonesien, Malaysia och Filippinerna. Vi tänkte vara borta runt 10 veckor, och inser att det inte är vettigt att hinna med alla ställen.

Vi bor helst i dubbelrum med eget badrum, AC ej nödvändigt. Vill gärna dyka lite där det går (har dykcert), och göra mycket utflykter i allmänhet. Äter det folket äter (älskar inhemsk mat), ligger lite på stranden, dricka någon drink då och då osv.

Vi tänkte lägga pengar på "inrikesflyg" (eh ja.. in-asien-flyg) för att få se så många platser som möjligt istället

Vad tror ni om denna budget:
Alla flyg 15.000:- (Inklusive tor Bangkok, har hittat för 5000:-)
Dyk 5000:-
10 v á 10.000:-/månad = 25.000:-
Kostnader innan: 5000:- (dvs vaccinationer, försäkring, mediciner etc)

Dvs 50.000:- för 10 veckor? Är det rimligt om man vill bo OK, göra utflykter, se många platser, inte shoppa så mycket osv?
Av Evoline
15 nov. 2014 22:07
Vilka är vi, du och ett spädbarn eller du och tio andra ??
50.000kr per person eller ni tillsammans ?
16 nov. 2014 11:44
Haha good point! Jag och pojkvännen. 50.000:-/person.
16 nov. 2014 12:55
En mycket rimlig budget. Men jag tror inte ni behöver lägga så mycket i förberedelsekostnader. Twinrix är typ enda vaccinationen ni behöver (om ni är uppdaterade på stelkramp, polio etc) Ni har väl hemförsäkring, så då behöver ni bara tilläggsreseförsökring för de extra veckorna.
Av Evoline
16 nov. 2014 15:12
Tror det bör räcka, mest transport och boende som kostar, resten är billigt förutom dykning som jag inte vet nåt om.