Vad hade ni valt? (Decemberresa)

7 aug. 2023 10:38
Visningar: 206
Jag och min sambo känner oss klara med Thailand och söker nytt resmål. Vi vill vara borta typ 5e till 29e december. (Är flexibla, men över jul och minst 3 veckor) Vi är matintresserade, älskar djur (ej i fångenskap!), promenerar gärna och det är viktigt med bra dyk och snorkling. Vi vill ha tropisk värme och nära till hav. Vi vill också kunna boka boende till bra pris på plats (t ex via booking.com) och byter gärna ställe med några dagars mellanrum. Vi är inte miljonärer på långa vägar, så gärna inom rimliga priser.
Vår lista ser ut så här - vad skulle ni råda oss?
Aruba
Bali
Dominikanska
Filippinerna
Indien
Kuba
Maldiverna
Mauritius
Mexiko
Seychellerna
Sri Lanka
Vietnam
7 aug. 2023 14:02
Jag älskar Karibien, Seychellerna, Mauritius och Maldiverna.
Seychellerna pch Mauritius hade jag valt bort i just december.
Maldiverna har bra dyk/snorkling, men boende måste bokas innan och det finns inte mycket till djurliv på land. Mest resortmat också.
Aruba är fint, men inte mycket djur/natur.
Så röstar på Dominikanska eller Mexiko.
Av Stieri
7 aug. 2023 17:17
De flesta av dom där resmålen är väl inga billighets ställen, Bali, Fillipinerna och Vietnamn är väl dom billigaste. Har själv beställt en kombi resa till Sri lanka och Maldiverna i Januari, blev inte direkt någon budgetresa precis. Inte ens Indien är väl speciellt billigt längre, det var väldigt varierande priser där för 10 år sedan när jag var dit.
14 aug. 2023 22:25
Tack båda för svar. Vi får fundera lite till.
15 aug. 2023 00:35
Både Mauritius och Maldiverna är bra runt december, snorkling etc. Man kan ju göra det på många olika vis men jag hade föreslagit ett lite billigare hotell och sen anpassar man resan efter budget.
15 aug. 2023 21:58 (redigerad)
Tack! Nu lutar det åt Sri Lanka så jag får kolla trådarna om det! 😅
22 aug. 2023 20:34
Nu ser jag att detta resmål inte är med på era nuvarande tankar men vill verkligen tipsa om Puerto Rico! Härlig kultur, fina stränder och magiska naturupplevelser (sök på biolumnicent Bay) bra mat och öns största stad San Juan är jättefin! Det finns också två mycket sevärda öar utanför, Culebra och Vieques - bara besökt den sistnämnda men den är underbar!
22 aug. 2023 22:56
Tack Majalottan. Vi har bokat Sri Lanka nu, men kanske en annan gång!
26 aug. 2023 10:52
Sri Lanka är också härligt! Hoppas ni får en toppensemester