TripAdvisor och tolkningar...?

Av Falkens
20 juli 2014 18:42
Visningar: 285
Jag har gjort ett omdömme och skickat in via TripAdvisor och fått avslag... jag fattar dock inte vad det är i inlägget som genererar ett avslag. Någon som kan hjälpa mig och tolka det?

Länk till omdöme och svar från TripAdvisor.
(om länken inte fungerar säg till!)

http://view.e.tripadvisor.com/?j=fe561776736501797d1c&m=fef213777d6601&ls=fdea12757c6c027875147970&l=fea3157175640c7d77&s=fe0515737562007d71147471&ju=fe2410747c6c0d79741573&jb=ff3a15727465&r=0
20 juli 2014 19:01
Citerat från Falkens:
Jag har gjort ett omdömme och skickat in via TripAdvisor och fått avslag... jag fattar dock inte vad det är i inlägget som genererar ett avslag. Någon som kan hjälpa mig och tolka det?

Länk till omdöme och svar från TripAdvisor.
(om länken inte fungerar säg till!)

http://view.e.tripadvisor.com/?j=fe561776736501797d1c&m=fef213777d6601&ls=fdea12757c6c027875147970&l=fea3157175640c7d77&s=fe0515737562007d71147471&ju=fe2410747c6c0d79741573&jb=ff3a15727465&r=0
Det enda jag kan tänka mig är att recensionen ska gälla ett hotell men Du gör reklam för och recenserar även Fritidsresor, sen finns ordet skit med som möjligtvis kan fastna i något filter, tittade inte så noga men kolla även efter ord som kan vara svordomar på andra språk......
Av Falkens
20 juli 2014 19:10
Hej,

Tack för svaret, ja ordet "skit" är korrigerat men i övrigt så tycker jag att det är en "rumsrent" omdöme, ja det kan ju vara så att det kan uppfattas som reklam vad gäller "Fritidsresor" vilket jag inte tänkt på men då det är ett Fritidsresor hotell så kan man ju tycka att det borde funka... kan ju justera till "arrangören" i stället.

Tack för input
20 juli 2014 19:18
Citerat från Falkens:
Hej,

Tack för svaret, ja ordet "skit" är korrigerat men i övrigt så tycker jag att det är en "rumsrent" omdöme, ja det kan ju vara så att det kan uppfattas som reklam vad gäller "Fritidsresor" vilket jag inte tänkt på men då det är ett Fritidsresor hotell så kan man ju tycka att det borde funka... kan ju justera till "arrangören" i stället.

Tack för input
Även om Fritidsresor sålt resan så äger de nog inte hotellet, Tripadvisor kan vara väldigt noga ibland.....
Av Falkens
20 juli 2014 19:22
Det jag "åkte på" ska ju vara inom denna punkt... så då är det väl ordet "skit" som är närmaste. För något annat hittar jag inte

*Familjevänligt
Inga svordomar, hot, fördomsfulla kommentarer, uttalanden som präglas av hat, sexuella beskrivningar eller annat olämpligt innehåll får förekomma. Omdömen med uppgifter om dödsfall eller våldsam kriminell verksamhet beaktas från fall till fall. Inga rapporter deltagande i drogrelaterade aktiviteter får förekomma.
Av Birgere
20 juli 2014 19:50
helt rätt, ta bort ordet skit och alla referenser till fritidsresor så ska det nog bli bra. Skit kanske funkar på svenska i detta fall men då det automatöversätts till en massa språk så blir det......skit...av alltihop.
Av Marilcj
20 juli 2014 21:17
Läst recensioner som varit betydligt mer nedslående o med dåliga ordval än din, så håller med de andra, plocka bort "skit" och allt som hänvisar till Fritidsresor....tror trots allt att det är just att Fritidsresor förekommer som stör.
20 juli 2014 22:07
Du recenserar 'ett ställe' och inte flera i en och samma recension. Därför slinker det inte igenom med FR inlagt.

Du får t ex heller inte heller lägga in 'Arnes Pizzeria är inte alls i samma klass som Svantes Pizzeria'.
Av Falkens
20 juli 2014 22:45
Citerat från Robbowan:
Du recenserar 'ett ställe' och inte flera i en och samma recension. Därför slinker det inte igenom med FR inlagt.

Du får t ex heller inte heller lägga in 'Arnes Pizzeria är inte alls i samma klass som Svantes Pizzeria'.
Sant!
Jag stör mig på hänvisningen nedan om det beror på FR... då borde det vara en annan för enl. den infon som de har informerat att det ska bero på så är det närmaste ordet "skit" men vi får se vad domen blir när den kommer tillbaka men jag kan tycka att de är lite känsliga

• Familjevänligt
Inga svordomar, hot, fördomsfulla kommentarer, uttalanden som präglas av hat, sexuella beskrivningar eller annat olämpligt innehåll får förekomma. Omdömen med uppgifter om dödsfall eller våldsam kriminell verksamhet beaktas från fall till fall. Inga rapporter deltagande i drogrelaterade aktiviteter får förekomma.
21 juli 2014 07:52
Jag gissar att de får in ganska många recensioner per dag och att de knappast sitter och väger varje ordi ett inlägg på guldvåg, de har antagligen filter som blockerar vissa ord och de skummar kanske igenom inläggen också. Har råkat ut det själv och det var något ord som kunde vara dubbeltydigt de hakat upp sig på.
Råkade även av misstag ladda upp bilder med vattenstämpel en gång, de såg de direkt.
Ändra helt enkelt allt som Du kan komma på skulle kunna störa och prova igen om Du orkar, annars låt dem slippa ;-) Man får ju ingen större belöning för att kämpa på med recenserandet, ut i solen istället! :-)
Av Falkens
21 juli 2014 21:31
Det var ordet skit som var problemet...

Tripadvisor Kundtjänst (Angelica) (TripAdvisor Support)
jul-21 02:56 PM

Hej Jonas,

Tack för att du kontaktar TripAdvisor.

Tyvärr kunde vi inte publicera omdömet eftersom det inte innehöll ordet "skit" som vi inte tillåter på sajten.

Du kan när som helst skicka in ett uppdaterat omdöme och/eller bilder. Här hittar du våra riktlinjer för omdömen: http://www.tripadvisor.se/help/our_guidelines_for_traveler_reviews

Vi ser fram emot dina bidrag.

Med vänliga hälsningar,

Angelica

Tripadvisor Kundtjänst
Av Marilcj
21 juli 2014 22:03
Ärligt talat....vilket trams.
Nu vet du i alla fall vad de var