Tjejresa till storstad

17 maj 2015 17:32
Visningar: 411
I sommar är jag sugen på en riktig tjejresa till någon härlig storstad. Typ New York med shopping, fika i Central Park, drinkar på takbarer, dansa på feta nattklubbar, helikoptertur osv. Eller Barcelona med massa tapas, sangrias, häng på stranden och festande tills solen gått upp. Är sugen på både avslappning, fest och sevärdheter. Problemet är bara att alla mina tjejkompisar redan bokat resa eller är inte ett dugg sugna på att åka utomlands, så därför skriver jag här för att se om det finns någon/några tjejer där ute som är sugna på samma sak som jag :) Har inte ansökt om semester ännu, men det lutar mot v 29-32. Skulle helst vilja vara borta en långweekend-en vecka.
18 maj 2015 12:36
åh fasen din beskrivning passar in på mig så jäkla bra! Vill också var ett tjejgäng och bara dra. Dock är jag ledig från den 6:e juni till den 20 juni, sedan lutar de mot att ta en vecka ledigt i august. Jag vill gärna vara borta en vecka. Jag saknar solen och sena nätter och annat påhitt. Mina vänner har inte semester samtidigt som mig och en del känner inte att dom har råd så hade varit underbart att hitta någon/några trevliga här!
Men hör av dig om du vill veta mer :D
Av Trejk
18 maj 2015 22:45
Jag vill också ut och resa :D Jag kan antingen under vecka 28 eller 32, ingen av mina vänner är lediga då eller så har de inte råd att dra iväg. Är öppen för i princip allt, Barcelona lät spännande, aldrig varit där. Vill dock inte New York för dit flyger jag i början av juni :)
20 maj 2015 15:02
Hejsan! dina planer låter som mina tankar just nu :) jag är ledig hela juli och skulle vilja åka bort en vecka. har varit i Barcelona men ojoj så underbart det är där och planerar att åka tillbaka då jag bara var där några dagar så jag skulle vilja hinna med lite mer. men New York låter också underbart!! Jag har dock ingen att åka med så en tjej resa låter toppen! hör gärna av dig och berätta mer om dina planer :)
22 maj 2015 08:04
Hej!
Åh det låter jättekul! Jag har också semester kring de veckorna och vill gärna åka iväg och N.Y är alltid kul. Har varit där två gånger och vill gärna åka tillbax. Har ni planerat något?
Av Emlu
30 maj 2015 01:21
Hej! En tjejresa låter jättehärligt! Jag har semester mellan v.28-31 och är öppen för både New York eller Barcelona. Är intresserad av en långweekend eller vecka :)
6 juni 2015 13:34
Ni som varit i N.Y, vad går en vecka där på? :) Hur mycket bör man ha med sig haha
7 juni 2015 18:39
Sorry för inget svar! Håller på att köpa ny lägenhet så min budget för att resa är lite sisådär just nu, men jag är fortfarande sjukt sugen på att åka, så beroende på vad man hittar för resa så vill jag fortfarande jättejättegärna åka iväg. Jag är ledig v 29 (men skulle gärna vilja åka till Gotland då) och v 31 :)
20 juni 2015 13:17
Citerat från Eveliina:
Ni som varit i N.Y, vad går en vecka där på? :) Hur mycket bör man ha med sig haha
Eveliina en vecka i NY kostar lite olika men om du ej bor i lägenhet så kan budgeten se ut tex då här:

Mat 40$
Hotell 60 $
Metrocard 4$
Övrigt 20 $

Alltså cirka 125$ per dag, men då är detta riktig superbudget. Med noll shopping, fest eller entréer.
20 juni 2015 17:59
Är det ngn som fortf är sugen på att åka? Jag kan tänka mig åka en lång weekend lr 7dgr rätt snart.
Av Tildaer
20 juni 2015 21:09
Hej!

Vet ej om trådskaparen fortfarande är intresserad, men finns det annars några andra som fortfarande är det?

Jag är sjukt sugen på att åka en vecka till NY. Shoppa, äta god mat, roof top bars och klubbar. V. 30 - 32. Någon?
25 juni 2015 07:52
Jag är fortfarande sugen, har bara inte varit inne här :D är ledig v 29-31
25 juni 2015 10:55
Tjejer, vad säger ni om v 30? Verkar dom att flera kan då? Kan tänka mig det men behöver meddela jobbet senast fredag för att justera m semestern. Hoppas ni kan joina! :)
28 juni 2015 05:07
Jag är på. Åker gärna till storstad, Istanbul, Barcelona eller New york, Lissabon... Kvittar men gärna med lite framförhållning. Är ledig v 31,32,33. Kan inte alla som är intresserade starta en liten grupp på fb så kommer vi överens om nått kul, hade varit riktigt najs:)
Av Tildaer
28 juni 2015 09:19
Hej igen!

Jag kan vecka 32 eller 33. Är inne på NY.

Någon som vill?
28 juni 2015 14:35
Det är klart att ni ska åka till New York ☺om ni får ihop ett gäng på minst 4 personer
gärna fler så kommer ni kunna hyra en lägenhet och på det viset komma ner i pris på
boende. En stor och tråkig kostnad här i NYC. Dessutom har ni då också kök för egen
matlagning. Man vill ju äta ute i NY men kanske ibland tex äta frukost hemma i sin
pyjamas. Hoppas att ni kommer iväg och isåfall ha en fin resa☺

www.svenskaresebloggen.wordpress.com
28 juni 2015 18:19
Jag är på v.33 Tildaer. Om det skulle vara svindyrt kan du tänka dig en annan storstad?
Av Thowewl
29 juni 2015 10:45
Hej allihopa! Om ni åker till New York så är jag där 30 aug-6 sep, hör av er om ni vill hitta på grejer! :)