Tips för resa NY - Niagarafallen - Washington

Av Taget
15 maj 2016 11:19
Visningar: 657
Hej,
Vi (familj med två barn 9 och 14 år) har planerat att åka till USA i sommar. Vi tänkte börja med New York och sedan hyra bil och åka till Niagarafallen för att avsluta med Washington.
Är det någon som har tips på saker att se och göra längs vägen? Vi tänkte att vi inte ville köra direkt de båda långa sträckerna.
Hur många dagar behöver man i Niagarafallen? Är det något annat ni vill tipsa om när man reser med halvstora barn?
15 maj 2016 18:06
kul! nu kommer vi åka samma sträcka med bussbolag. mitt tips är att kolla lite på vad de stannar på för ställen för o få lite inspiration. Själva funderar vi även på portabelt wifi (mifi) via sim kort för att kunna roa oss lite.
Av Peter_o
17 maj 2016 09:37
Jag åkte med buss NY-Niagara. På den resan var det en bra guide som höll igång lagom. Enda stoppet var vid ett klasbruk. Dvs ett försäljningsställe samt att vi fick se ett bildspel om glastillverkning.
Jag har också åkt buss NT Washington, men där var guiden urdålig. Förutom att han inte sa mycket under resan så hade han inte kollat upp att alla fick rum på hotellet vilket ställde till en del problem. Den resan innehöll dessutom en båttur vilken förutom att den kostade extra var helt intresselös. Stopp i Philadelphia vid Fredsklockan på ditvägen och en i hamnen i Baltimore på hemvägen.
Med andra ord en resa med en bra guide är inte fel, men en med en dålig är det.
Det finns även resor som inkluderar både NF och W.
Fördelen med bussresorna är att de är billiga.
28 maj 2016 09:57
Var det Potomac river Cruise?

VI åker ju som sagt om några veckor, och det låter lite som vår resa, men L&L tours som ska köra har inte direkt fått bästa rekomendationerna...

Citerat från Peter_o:
Jag åkte med buss NY-Niagara. På den resan var det en bra guide som höll igång lagom. Enda stoppet var vid ett klasbruk. Dvs ett försäljningsställe samt att vi fick se ett bildspel om glastillverkning.
Jag har också åkt buss NT Washington, men där var guiden urdålig. Förutom att han inte sa mycket under resan så hade han inte kollat upp att alla fick rum på hotellet vilket ställde till en del problem. Den resan innehöll dessutom en båttur vilken förutom att den kostade extra var helt intresselös. Stopp i Philadelphia vid Fredsklockan på ditvägen och en i hamnen i Baltimore på hemvägen.
Med andra ord en resa med en bra guide är inte fel, men en med en dålig är det.
Det finns även resor som inkluderar både NF och W.
Fördelen med bussresorna är att de är billiga.
Av Peter_o
28 maj 2016 19:10
Ja, det var nog ett bolag inom koncernen L&L.. Gobus eller liknande har jag för mig namnet var.
/PeterO
28 maj 2016 19:21
Aha! Var du nöjd? Jag har tyvärr googlat på L&L Tours, och det är inte direkt övervägande positiva saker :) Men, som du säger, vi ger 200 USD för 2 personer tre dagar.

Tyckte du att utflykterna var värda priset?
Av Peter_o
28 maj 2016 22:10
Turen till Niagarafallen var hyfsad, men jag äkte till Washington med samma bolag och där var guiden urkass. Så man kan ha tur och otur.

/PeterO