Thailand ( Koh Lanta )

Av Dobban
23 apr. 2008 13:26
Visningar: 263
Tänkte åka till Thailand i Februari 2009.
Är det någon som har bott på Moonlight bay resort som ligger på Klong toab beach ??
Är hotellet något att ha och hur är stranden ??
Vi är 2 vuxna samt 2 barn som åker.
Vi är tacksamma för svar inom det snaraste eftersom vi snart skall boka resan.
23 apr. 2008 14:54
hej

Har inte bott på just det hotellet men har bott på den stranden. Den är ju iochförsig fin, tyckte dock inte speciellt mycket om koh Lanta. Finns finare ställen att besöka. Däremot är det nära till bra snorkel ställen runt omkring Koh lanta och bra dagsutflykter.
Ska ni boka charter eller flyger ni reguljärt (i det sistnämnda är man ju lite mer flexibel ifall man inte gilar stället man bor bo)
Lycka till allafall.

S
Av Lanta
24 apr. 2008 11:37
Hejsan
Jag bor större delen av året på Koh Lanta o självklart förespråkar jag ju denna ö.
Här finns mycket för alla smaker. Valet är ju att välja vilke strand man vill bo på o vad man då frågar efter.
Jag tycker att Moonlight ser fint ut men stranden är inte så stor o det är vid lågvatten mkt stenblock där.
Tycker att det finns inget urval av restauranger där i området o för mig är det viktigt.
Ska man ha fler restauranger o resorter att välja på så måste man åka tuc-tuc (taxi).

Här på Lanta är det väl mest folk på Klong Dao beach och på Long Beach o därmed ett större urval av ovan saker.
Men allt är ju vad man frågar efter.

Det finns många olika sevärdheter o saker att göra här på ön o även utfärder till andra öar härikring.
Hoppas ni hittar något bra. Tips kan vara att gå in på www.lanta.se

Lycka till o hoppas jag får se er här nere.
MVH Laila på Koh Lanta.