Taiwan

18 juli 2016 21:15
Visningar: 55
Hej

Jag är en person som gärna vill se olika ställer dit jag åker, när det gäller Taiwan har jag kollat på en 9 dagars fixad rundtur i norra delen, därefter kanske några dagar hos Taiwanesiska vänner som jag har träffat på en resa. Sedan tre dagar i södra delen för att därefter ta sig till China, Shanghai eller Lasha.
När jag var i USA en tåg var det hyrbil i östra delen och sedan flyg till Mitt West och så hyrbil igen, vilket gjorde att man fick se hur mycket som helst, träffa ”vanligt” folk inte bara turister.
Jag kan gärna gå ut och ta mig en drink eller så, men är inte någon party girl/woman som hänger ute till fem på morgonen. Men det hindrar inte att den man reser med gör det om andan faller på, huvudsaken är att man är eniga om vad som gäller och att man ät tydlig med när man vill ha egen tid.
Taiwan är inte billig när det gäller ordnad turer, men det är välordnad med tanke på vanskligheten med språket och deras ovana med Europeiska turister.
På andra ställen kan man utan problem resa med lokala transportmedel och hyra bil.
Jag har varit i många länder vart vi har hyrt bil vilket är smidigt. Senast föra året var jag Island,Ungern,Tjeckien och Cypern och där var det hyrbil så vi tog oss ut på ställen där det normalt inte är en massa turister. I september ska jag till Rumänien och åka runt tillsammans med en kompis och då blir det också bil en del av resan innan vi beger oss in till Bucharest på en tre dagars lyxig vistelse på spa hotell. i slutet av sep blir det vecka på Kos med en annan kompis, men där är det inte så mycket att åka runt på så där hyr vi troligen inte bil.
Jag kan resa billigt, äta billigt, bo billig, men finns det tillfälle att få lyx till en bra penning så tar jag gärna det också!
Nu vet du lite mera om mig.
hälsningar Margit