TÅGLUFFA i EUROPA sommaren 2016

22 jan. 2016 15:05
Visningar: 63
Hej!

Jag är en 21 årig tjej, född och uppväxt i Stockholm. Är numera bosatt i London för studier, men har sommaren fri.

Och jag vill så hemskt gärna tågluffa denna sommar! Jag känner mig så himla redo för något nytt, bryta av vardagen och vad vore inte bättre än att ge sig ut i Europa?! Det jag har tänkt är en 2 veckor - 1 månad, med Interrail.

Finns det någon på samma banor som kanske inte heller har någon att åka med? Skriv då för Guds skull :D

Det jag är intresserad av/skulle vilja göra är: promenera i fina naturer, se kulturer, vandra i berg, gå vilse i nya städer, ligga på stränder, träffa fantastiska människor, se vackra floder, skogar, kyrkor..ALLT sånt! Jag är INTE ute efter en festresa överhuvudtaget. Absolut kan jag tänka mig att gå ut och dricka/festa någon kväll om jag måste haha. Men det är verkligen inte det jag vill, så om du söker sådant får du leta vidare!

Jag vet på ett ungefär vad jag vill se, och det är länder som Schweiz, Österrike, Portugal, Italien, Frankrike, Bulgarien (möjligtvis Grekland men planerar att spendera hela nästa års sommar där, så ej nödvändigt i år) osv.. Mina topp 3 ställen att besöka är:
Hallstatt i Österrike, Colmar i Frankrike och Cinque Terre i Italien. SÅ. VACKERT!

Tänker också försöka leva så billigt som möjligt, så att om någon är intresserad vet om det. Är ej gjord av pengar, tyvärr, och är absolut inte kräsen när det kommer till skruttna hostels. Hoppas inte du är det heller! :D

Kram!
12 feb. 2016 16:02
Hej!!
Jag är en 20 årig tjej som just nu bor i Uppsala. Jag är så peppad på att ge mig ut i Europa i sommar för att testa något nytt och din resplan lät underbar! Har rest väldigt mycket förut och jobbar inom flygbranschen nu men flyger mestadels till sol- och baddestinationer.

Har tänkt mycket på 1 månad med interrail för att göra i princip allt det du just skrev! Fest är absolut inget måste och att spara pengar är ett stort plus. Hostelstandard bryr jag mig inte ett dugg om efter backpacking i Asien haha. Detta kanske inte var den bästa beskrivningen men ändå ett svar på att jag är sugen!

Kram ☺️
Av Danilop
12 feb. 2016 22:15
Hej!

19 årig grabb här och bosatt i Stockholm, är också jävligt sugen på att tågluffa i sommar faktiskt, håller på och försöker övertala en vän till mig att tåg är så mycket smidigare än att hyra en bil... Lyckas jag, så hänger han nog också på.

Vad jag kan se har vi ungefär samma resemål men det går säkert och fixa till lite senare antar jag. Som en fattig student vill jag jättegärna hålla ner kostnaderna men när det kommer till mat och öl så har jag lite problem faktiskt haha. Skruttna hostels är väl inte så mycket att klaga på då man ändå spenderar 90% av tiden utanför den, så kör på! Dock är jag lite av festtypen men det fixar sig säkert hahah. Själv hade jag tänkt köra 2-3 veckor för att sedan möta upp ett par vänner i Spanien för att stanna i en vecka och sedan åka hem!
13 feb. 2016 14:10
Nämen åh, hej på er! Hade gett upp om att få napp men så kommer två härliga typer på samma gång! Jag har tänkt om lite angående hur länge jag vill vara borta, och jag tror att 1 månad blir lite för mycket (kommer väl säkert ändra mig igen dock, haha). Annars står jag i stort sätt fast i mina planer på vad jag vill se och uppleva. Även om vi vill se och göra lite olika saker går det säkert att lösa!
Ungefär vilken tidsperiod hade ni tänkt?

Kram på er!!
Av Danilop
13 feb. 2016 14:41
För mig verkar din plan ganska bra, dock vill jag sjukt gärna åka till Kroatien också, men som du säger löser vi det senare. Jag tror att jag har min sista tenta runt 10 juni, sen har jag också sökt massa sommarjobb som jag inte har fått något besked om ännu, men jag kommer nog prioritera resan. Men helst skulle jag vilja åka typ mitten av juni och köra 2-3 veckor. Om du vill så kan du lägga till mig på FB (Danilo Peng) så kan vi diskutera lite mer kring resan.
22 feb. 2016 21:58
Gud vad kul detta låter!! Är en 19-årig kille (snart 20) som också skulle vilja uppleva Europa med tåg. Kultur, historia vackra städer/platser och vyer är min prioritet, och inte så mycket festande. Är öppen för förslag och kommer bra överens med de flesta. När är det tänkt att detta ska göras tänker du? :) Har ni andra i diskussionen redan påbörjat något? Skulle vara hur kul som helst att hänga på i så fall!