Tågluffa i Europa!

Av Adlucem
26 juli 2014 19:11
Visningar: 158
Hejsan!

Jag heter Ellen, är 19 år och har tänkt att tågluffa med interrail genom Europa nu i slutet av augusti/september. Planen är, än så länge, att start i Dublin eller Edinburgh och sedan åka ner via London, Paris, Nice, Venedig, Rom, och sen åka upp igen via typ Prag. Är ganska flexibel då det kommer till resmålen och tiden också. :)

Vad jag vill är se häftiga kultursaker, äta massor av mat, sitta på mysiga pubar, kanske bada lite (finns både i Nice och Venedig) och träffa roligt folk!

Tycker någon jämnårig tjej (eller flera) det låter som en bra plan? Ni kan haka på hela resan eller en liten del av den. :)
Av Linnl
27 juli 2014 22:01
Hej! Jag är också inne på att tågluffa men tänkte åka direkt från Köpenhamn ner mot Paris och därifrån till franska rivieran och sen mot Italien och Grekland. När hade du tänkt resa? För det hade kanske passat in att iallafall mötas upp någonstans på vägen :) jag själv tänkte börja runt den 18 augusti. :)
Av Adlucem
28 juli 2014 19:21
Vad roligt! Just nu är planen att jag åker 25/8, i Italien kommer jag vara ungefär mellan 8-18 september, vill du mötas där kanske? Eller när kommer du vara i Sydfrankrike? :) Vi kan ju hålla kontakten medan vi planerar våra resor!
Av Linnl
28 juli 2014 19:39
Jag har inte planerat så mycket än haha, tänkte ta det rätt mycket som det kommer och inte planera allt för mycket i förväg. Men jag kommer nog vara i Italien tidigare tyvärr för jag måste vara hemma igen till den 20 september :/
Av Adlucem
1 aug. 2014 18:32
Sorry för sent svar!
Åh vad synd! Men vi kan ju se vad vi befinner oss när vi väl är där, och om det går så går det :) Kan jag lägga till dig på facebook kanske?