Söker reskompis till hösten 2014

27 apr. 2014 18:02
Visningar: 147
Hej,

Jag är en 20-årig tjej från Dalarna som jobbat ett år efter studenten. Nu är jag rastlös och vill ut och resa.

Jag är väldigt öppen, ärlig och glad. Jag gillar äventyr, har dykcertifikat, älskar naturen och sport.

I höst funderar jag på att resa på en lite längre resa, kanske tre veckor till två månader ungefär. Då många av mina vänner har sökt skola till hösten eller kommer tillbaka från sina långresor då så har jag ingen att resa med.

Destination för min resa är oklar. Jag har kikat på gruppresor med Trek America och Rosa Bussarna. Jag har (som de flesta andra svenskar) besökt Thailand många gånger och är förtjust i Sydostasien. En resa i Nord eller Centralamerika lockar också. Med andra ord så är jag rätt öppen för förslag.

Går du i samma tankar? Hör gärna av dig!

Emelie
27 apr. 2014 19:38
Hej Emelie!
Jag skrev ett inlägg nyss som stämde rätt så bra överens med det som du har skrivit här. Det som skiljer sig är att jag hade tänkt arbeta dit jag kommer, har du tänkt dig att få något typ av jobb dit du åker eller vill du bara iväg på äventyr?

Mvh

Caroline :)
27 apr. 2014 20:32
Citerat från Carolinevaske:
Hej Emelie!
Jag skrev ett inlägg nyss som stämde rätt så bra överens med det som du har skrivit här. Det som skiljer sig är att jag hade tänkt arbeta dit jag kommer, har du tänkt dig att få något typ av jobb dit du åker eller vill du bara iväg på äventyr?

Mvh

Caroline :)
Hej Caroline!

Kul att du svarar. Har läst ditt inlägg. Det låter intressant. Jag kan absolut tänka mig att jobba på resan. Min spontana plan var dock att inte vara borta superlänge och därför har jag tänkt att då vill antagligen ingen anställa mig för en så kort period.

Jag har faktiskt funderat en del på Norge jag med :)

Vi kan säkert hitta på något kul att göra tillsammans i höst! Det känns som att vi är inne på samma spår :)
27 apr. 2014 20:52
Hej Caroline!

Kul att du svarar. Har läst ditt inlägg. Det låter intressant. Jag kan absolut tänka mig att jobba på resan. Min spontana plan var dock att inte vara borta superlänge och därför har jag tänkt att då vill antagligen ingen anställa mig för en så kort period.

Jag har faktiskt funderat en del på Norge jag med :)

Vi kan säkert hitta på något kul att göra tillsammans i höst! Det känns som att vi är inne på samma spår :)
Åhå, på så vis! Hur länge på ett ungefär hade du tänkt dig? Jag har varit inne på Norge förut, men det har varit ganska svårt med boende och sådär i och med att det är såpass dyrt. Är man två om hyra, mat och så blir det ju dock lite lättare, tåls att tänkas på!
Ja, känns som att vi tänker rätt så lika faktiskt :)
27 apr. 2014 21:18
Citerat från Carolinevaske:
Hej Caroline!

Kul att du svarar. Har läst ditt inlägg. Det låter intressant. Jag kan absolut tänka mig att jobba på resan. Min spontana plan var dock att inte vara borta superlänge och därför har jag tänkt att då vill antagligen ingen anställa mig för en så kort period.

Jag har faktiskt funderat en del på Norge jag med :)

Vi kan säkert hitta på något kul att göra tillsammans i höst! Det känns som att vi är inne på samma spår :)
Åhå, på så vis! Hur länge på ett ungefär hade du tänkt dig? Jag har varit inne på Norge förut, men det har varit ganska svårt med boende och sådär i och med att det är såpass dyrt. Är man två om hyra, mat och så blir det ju dock lite lättare, tåls att tänkas på!
Ja, känns som att vi tänker rätt så lika faktiskt :)
Egentligen har jag tänkt max två månader för en längre resa. Allt beror egentligen på jobb och så. Tanken är att jag inom ett år ska flytta ihop med min pojkvän i Uppsala, och köpa lägenhet. Innan det vill jag alltså hitta på något skoj.
27 apr. 2014 21:42
Egentligen har jag tänkt max två månader för en längre resa. Allt beror egentligen på jobb och så. Tanken är att jag inom ett år ska flytta ihop med min pojkvän i Uppsala, och köpa lägenhet. Innan det vill jag alltså hitta på något skoj.
Okej, det låter ju som en fin plan :) Jag hade väl egentligen tänkt mig att vara borta under en lite längre tid, men skulle det bli aktuellt så kan ju faktiskt jag bli kvar efter att du har åkt tillbaka i sådana fall. Jag tycker absolut att det är värt att tänka på. Jag vet inte hur du känner, men "(Logga in för att se e-postadress)" är min mailadress, om du är intresserad skulle vi kunna fortsätta diskutera saken via mail om det känns lättare?
28 apr. 2014 08:54
Hej Emelie!

Katarina heter jag och är en tjej på 22 år från Uppsala. Jag pluggar till beteendevetare på terminerna men är så otroligt sugen på att åka till Bali i augusti för att surfa, dyka, sola, bada, äta gott och leva livet helt enkelt :) Läste att du också hade dykcert och det vore ju sååå kul med en buddy! Jag har som plan att vara borta 4 veckor men jag är ganska flexibel. Du får jättegärna lägga till mig på Facebook så kan vi prata vidare om du är intresserad, Katarina Tisner heter jag.

Med vänlig hälsning, Katarina
Av Marika7
13 maj 2014 09:52
Hej Emelie! :)
jag heter Marika och är född 1994. Tog studenten förra året och efter det började jag plugga på Gotland, men kände att det inte var min grej så nu jobbar jag och har sparat ihop en lagom mängd pengar till en resa. Alla mina vänner pluggar, jobbar eller har precis kommit hem från en större resa och därför söker jag en reskompis. Är öppen för förslag men nya Zeeland och australien är ett måste och asien lockar också. Du får jätte gärna höra av dig!

FB: Marika Salomäki
mail: (Logga in för att se e-postadress)