Skapa separat grupp för Thailand

Av Theelf
28 sep. 2009 08:02
Visningar: 335
Förslag till RG:
Skapa ett separat forum för Thailand.
60-70% av alla frågor här handlar om T.
/TE
28 sep. 2009 11:32
Tjena,
Har snackat med RG och de skall ev förssöka fixa ett exkluderingsfilter. Om man vill skall man alltså kkunna blocka vissa "länder" t ex.
Av Mpc
28 sep. 2009 14:00
Vilka dum heter säger jag reseguiden är till för alla o inte för en viss klick varför en gräddfil när man inta behöver klicka upp tråden när det står att det handlar om thailand … dum heter tycker jag

skulle inte svar på tråden men jag blev lite sur grädde *S*
Av Mape
28 sep. 2009 14:24
Tack Mpc håller med dej. Nu är vi där igen. Thailand or not Thailand Mape
Av Bengtar
28 sep. 2009 14:25
Citerat från theelf:
Förslag till RG:
Skapa ett separat forum för Thailand.
60-70% av alla frågor här handlar om T.
/TE
60 - 70%?
Nu tog du väl i så att livstycket sprack. Snarare 20 - 25% totalt sett över alla diskussioner.
Och minst hälften av svaren finns redan om man använder sökrutan.
I övrigt instämmer jag med Mpc.
Av Jre
28 sep. 2009 19:21
Hej!
Är fullständigt inne på din linje. 90% av alla frågor rör Thailand och varför inte låta dom ha en "gräddfil".
Av Mpc
28 sep. 2009 19:52
siter o tittar i lonely planet upptäck bangkok o fundera på om en tråd går att trä på nålen
Av Bengtar
28 sep. 2009 20:29
Jag fläskade visst till när jag bedömde 20 - 25%.
Av 9204 trådar finns Thailand nämnt i 1813.
= 20%
Om nån tror att det handlar om 90% så sprack visst kalsongerna också.
Letar efter en nål.
Av Tubbe
28 sep. 2009 21:12
Citerat från bengtar:
Jag fläskade visst till när jag bedömde 20 - 25%.
Av 9204 trådar finns Thailand nämnt i 1813.
= 20%
Om nån tror att det handlar om 90% så sprack visst kalsongerna också.
Letar efter en nål.
Nja Bengtar

20 % kanske inte stämmer. Det förekommer också trådar som inte
innehåller ordet Thailand , men däremot ord som Phuket , Koh Chang
Krabie, Karon, Kata Bangkok osv ……………ja som du vet så kan lista
göras OTROLIGT lång till detta underbara land.

Ett ex är tråden karon eller kata beatch??
eller PHUKET MED BARN VAR ÄR BÄST!?

Sen har vi också övriga Asien, kanske en Asiengräddfil vore något…vad vet jag.

Du behöver kanske inte leta upp nålen..

/ Tubbe
Av Bengtar
28 sep. 2009 21:38
Jodå Tubbe.
Det är nog uträkningsmässigt på samma sätt även åt andra hållet.
Man kan ju diskutera Staffanstorp eller Köpenhamn eller London utan att respektive land nämns.
Så jag tror att det jämnar ut sig.
Jag tänker inte räkna.
Så jag tror att 20% är en rätt bra siffra.
Fast, nästan alltid, oavsett rubrik anger trådskaparen vilket land som avses med tråden.
Undrar vart nålen tog vägen?
Av Visial
28 sep. 2009 21:55
Ja jag kan också tycka att det är mycket Thailand ibland men alla pratar ju om det som de vill, så inte mig emot egentligen. Man kanske kunde skapa bara ett par olika underforum för de olika världsdelarna?
29 sep. 2009 00:10
Citerat från mpc:
Vilka dum heter säger jag reseguiden är till för alla o inte för en viss klick varför en gräddfil när man inta behöver klicka upp tråden när det står att det handlar om thailand … dum heter tycker jag

skulle inte svar på tråden men jag blev lite sur grädde *S*
Tycker det är vettigt, kanske inte med egen grupp men med möjlighet till exkludering. Under denna period ruttnar man ju när det finns 78 trådar med samma frågor om Thailand om och om igen. De som älskar att läsa om Thailand kan ju fortfarande ha koll på dessa trådar och läsa andra medan de som inte har lust - eller aldrig skulle kunna tänka sig att åka dit - slipper läsa om det om och om igen.

Hmmm... Angående att "endast" 20% av alla trådar handlar om Thailand så handlar ca 40% av de senaste 40 trådarna om landet. ;-D
Av Tubbe
29 sep. 2009 00:41
Citerat från bengtar:
Jodå Tubbe.
Det är nog uträkningsmässigt på samma sätt även åt andra hållet.
Man kan ju diskutera Staffanstorp eller Köpenhamn eller London utan att respektive land nämns.
Så jag tror att det jämnar ut sig.
Jag tänker inte räkna.
Så jag tror att 20% är en rätt bra siffra.
Fast, nästan alltid, oavsett rubrik anger trådskaparen vilket land som avses med tråden.
Undrar vart nålen tog vägen?
Nja Bengtar,
Jag tänker så här......
Siffran 9,204 är väll inget att snacka om. Den går inte ändra på fast du lägger tll både London och Köpenhamn.
Men Du behöver inte räkna .......använda sökmotorn. Om du skriver in ordet Koh, ( ö ) så får du 882 träffar.
Om du lägger till ordet Thailand, så minskar det till 707 träffar. Sålede är det en skillnad på runt 20 % ( 175 st ) i just det specefika fallet.
Sen är det bara att"köra" vidare med t.ex Krabi,Phuket,......osv. Jag skulle gissa på runt 17 % blr nog en realistisk siffra.
Således du får plusa på runt 210 på dina 1813 ( runt 17 %) Och med Asien totalt......så är det kanske 3000 trådar. ( det är inte ovanligt att
Thailandsresenärer även besöker tex Kambodja o Vietnamn .....)

Men.....tyvärr fick jag ingen träff på Staffanstorp...............;o))

Ps Så ta du nålen, jag har dessutom handlat billig kalsonger i Thailand ds

/ Rickard
Av Theelf
29 sep. 2009 07:28
Lugn i stormen nu kompisar!

Vari ligger det kontroversiella i mitt förslag och vilka skäl finns det att bli upprörd?

Om jag provocerade någon med att nämna en procentsats som inte stämmer så ber jag om ursäkt.

För mig ter det sig dock okontroversiellt att säga att en stor del av inslagen här handlar om Thailand.

MIN åsikt (som det inte är min avsikt att göra någon arg med) är att detta forum skulle vinna på att skapa en separat del för T-frågor:
1) Lättare för mig (som inte är intresserad av T) att hitta det som intresserar mig
2) Lättare för de som söker info om T att hitta svar bland det som redan finns skrivet

Peace & Love

/TE
Av Chilli
29 sep. 2009 08:23
Startade en tråd för en tid sen där jag föreslog ett system där du bockar av länder du inte är intresserad av i listan uppe till vänster,vidhåller fortfarande att detta är det bästa sättet för att vi skall slippa inlägg vi inte är intresserade av , förstår att man kan reta sig om hela sidan är full av Thailandfrågor om man inte är intresserad, bocka av o slipp, tycker detta vore kanon. RG borde kunna fixa detta.
Av Mpc
29 sep. 2009 09:14
Be folket att dom skriver lite mer tydliga vad dom är ut efter ex förbokat som någon skriver här att det handla om att förbokat rum i thailand eller vädret i thailand men gör som jag kör pilen lätt över rubriken så ser man vad dom fråga om läser fort vill jag läs mer klicka jag fram meddelandet det hur utmärk som hälst utan att gå vi en viss tråd
Av Theelf
29 sep. 2009 12:36
Hur jag än försöker kan jag inte förstå vad t.ex. denne MPC har att vinna på att inte vilja skapa en separat del för Thailand.

Gräddfil. Uttrycket antyder att någon skall premieras och någon förfördelas. Kan bara inte förstå hur. I andra forum delar man upp frågeställningarna t.ex. världsdelar emellan.

MEN - om detta är en så het potatis så lägger jag mig. Det finns saker som känns mer meningsfulla att ta itu med.

Over & Out

Theelf
29 sep. 2009 16:36
Jag håller med om, att det vore önskvärt att skapa en särskild avdelning för Thailand. Det är inte alltid man vet om, vilka orter som ligger där, så man läser trådarna helt i onödan. Det vore kanske bra att skapa avdelningar för antingen världsdelar, eller länder också.

Gilla
Av Charina
30 sep. 2009 08:04
Likväl som att man ska kunna bocka ur vissa länder från sin intresselista så skulle man kunna bocka ur vissa ämnen som "Resa med barn" .
Av Theelf
30 sep. 2009 10:25
Är det någon som förstår vad de menar? Jag gör det inte:

Citat MPC:
Vilka dum heter säger jag reseguiden är till för alla o inte för en viss klick varför en gräddfil när man inta behöver klicka upp tråden när det står att det handlar om thailand … dum heter tycker jag
Kommentar: Vem är det som blir exkluderad? Alla får väl tvärtom precis vad de vill?

Citat Mape:
Tack Mpc håller med dej. Nu är vi där igen. Thailand or not Thailand
Kommentar: ??? Blir det inte MER Thailand om man får en alldeles egen grupp?

/TE
Av Mpc
30 sep. 2009 17:58
Citerat från theelf:
Är det någon som förstår vad de menar? Jag gör det inte:

Citat MPC:
Vilka dum heter säger jag reseguiden är till för alla o inte för en viss klick varför en gräddfil när man inta behöver klicka upp tråden när det står att det handlar om thailand … dum heter tycker jag
Kommentar: Vem är det som blir exkluderad? Alla får väl tvärtom precis vad de vill?

Citat Mape:
Tack Mpc håller med dej. Nu är vi där igen. Thailand or not Thailand
Kommentar: ??? Blir det inte MER Thailand om man får en alldeles egen grupp?

/TE
vad är det du inte förstår ??