Sista Minuten!

Av Bojne
5 okt. 2006 15:18
Visningar: 75
Hej!

Jag och mina vänner vill åka på en resa till medelhavet i vinter, runt sportlovet.
Min undran är ang. sista minuten-resor och jag undrar ifall sista minuten-resor finns året om med lika frekventa avgångar som det gör nu under hösten.
Alltså; kan man packa väskorna och sen bara kolla under några dagar runt sportlovet, får vi en resa då, eller är det brist på sånt så att bara de som har bokat sedan länge kommer med?

Tacksam för svar!
Av Tony - Reseguiden.se
5 okt. 2006 20:58
Det beror lite var i Medelhavet du vill åka till.
Generellt är det mycket mindre utbud på charterresor till Medelhavet under vintern.
Då går resorna lite längre bort och till varmare klimat såsom; Kanarieöarna, Egypten, Florida, Brasilien och Thailand, med flera.
Däremot har det ju uppkommit en del lågprisflygbolag som trafikerar vissa "semesterdestinationer" och storstäder. Exempel på flygbolag är; Fly Nordic, Fly Me, Sterling och även SAS har ofta bra priser från Sverige. Här bör man dock boka långt i förväg, redan nu om det gäller lovtiderna.
Det finns många aktörer som hyr ut semesterboende året runt i Medelhavet; Sembo, Sunhotels, Dinsemester, med flera. Du hittar resorna och boendealternativen genom att söka här på Reseguiden.