Så saboterade flygbolagen våra resor

Av Energi
7 aug. 2009 14:52
Visningar: 136
Klistrar en länk från Aftonbladet ang dåliga erfarengeter från olika flygbolag. Ryan på topp som vanligt! http://www.destination.se/flyg/article5527513.ab

Själv har jag klarat mig väldigt bra från sådana saker, inte ens en borttappad väska.
Hur är det med er andra, har ni varit med om någon fadäs eller har ni haft tur som mig
7 aug. 2009 16:39
Jag har 2 incidenter men det har varit jobbresor. Bägge gångerna löste det sig trots allt hyfsat. Första gången tjänsteresa till Istanbul med en kollega. Överbokning på planet så vi visste inte om vi skulle kunna komma med, det är ju lite besvärligt, vi måste ju jobba! Vi blev uppgraderade till Business och alla kom med!

Andra gången reste jag själv till Moskva. Väskan fastnade i Amsterdam! Inte bra alltså! Dålig planering av mig, hade inte ens en tandborste i handbagaget. I den saknade väskan fanns också material jag hade med mig till kontoret. Tur att jag varit i Moskva tidigare, visste vart jag skulle gå för att handla lite nödvändiga grejor. Kläder och så, det löste sig detta också. Efter jagande av en av tjejerna på kontoret så kom väskan fram till mitt hotell dagen efter...

Visserligen råkade jag ut för problem på väg till Leros 2007 men det 'räknas' inte. Stormar i Europa gjorde att 100 tals flyg blev inställda på Frankfurts flygplats. Vi lyckades, mycket försenade, i alla fall komma iväg till Aten sent på kvällen. Skulle varit i Aten kl 22 men landar istället 04.45....Det fanns många som skulle till andra destinationer som inte kom iväg alls denna dag. Och i kaoset som måste varit i bagagehanteringen på Frankfurts flygplats kom min sambos väska med men inte min. Den kom dock till Leros med inrikesflyget nästa dag..
Av Lipet
7 aug. 2009 19:10
Det värsta vi varit med om är förseningar, men det verkar vara ganska vanligt (åtminstone har vi varit med om det ett flertal gånger). Där är flygblagen dåliga med information. Väntar man tycker man ändå de borde tala om varför. I Turkiet fick vi vänta i planet i ett par timmar, till slut talade de om att det var en passagerare för mycket och försökte komma fram till om det var en fripassagerare eller om de dubbelbokat. För övrigt hör vi nog till de lyckosamma, peppar peppar...

/Lipet