Röstfiske

Av Kam08
18 feb. 2008 18:39
Visningar: 403
några timmar efter att jag blivit medlem skickar någon helt okänd snubbe medelanden till mig om att rösta på någon medlem

Hej! Jag har nominerat namn som "Årets Turistinspiratör" på Reseguiden.se. Rösta på din favorit så har du också chans att vinna en resa till Curaçao!

upptäckte nu att man kan stänga av så man slipper få epost inställningar/forum
18 feb. 2008 23:11
Mycket märkligt system
Att man kan rösta på sig själv eller helt nya medlemmar som inte skrivit en rad!
Priset är ju för inspiration. Ok, jag kan väl inspirera mig själv, men hur 17 kan jag ha inspirerat någon om jag just blivit medlem och inte skrivit nåt ännu??
19 feb. 2008 00:08
Ja, att kunna rösta på sej själv är ju lite fånigt.
Av Veiken
19 feb. 2008 06:54
Det spelar ju faktiskt ingen roll om man röstar på sig själv, det är ju lika för alla.
19 feb. 2008 09:58
Citerat från veiken:
Det spelar ju faktiskt ingen roll om man röstar på sig själv, det är ju lika för alla.
Nej, säkert inte antalsmässigt, men som jag skrev ovan är det väl någon som inspirerar som man ska lägga sin röst på.
Av Homman
19 feb. 2008 11:09
Nu är väl frågan den, om jag förstått reglerna rätt, att omröstningen uteslutande gäller en nominering, inte vem som ska bli Reseguidens absoluta Inspirationsgeni. Den slutgiltiga Turistinspiratören 2008, utses av en jury som väljer ut inspiratören bland de 20 överst nominerade bland de som ligger bland de 100 framröstade kandidaterna.

Självfallet har man rätt att rösta på sig själv. Det har man i varje demokratisk församling. Och det är inget att ondgöra sig över. Säg den stadsministerkandidat som stryker sig själv från listan i ett riksdagsval!
Så, om man anser att man själv är en förträfflig turistinspiratör, varför då inte rösta på sig själv? Fast det finns säkert många som har andra åsikter om det. Men det må vara den resandes ensak.

/Bobby
19 feb. 2008 12:42
All heder till er som blivit nominerade utan att själva uppmanat andra om att rösta på er!
För visst vill man väl bli nominerad genom att ha inspirerat utan uppmaning?
Jag har inte uppmanat någon och därmed hamnat utanför listan. Nu gör inte detta något eftersom jag ändå är bortrest under TUR-mässan och därmed inte medverka.
Positivt är det dock för Reseguiden som måste fått en mängd nya medlemmar på detta vis.
Ha en trevlig TUR-mässa alla ni som kan medverka. Själv är jag i fjällen och gör snöänglar.

Hälsn Grekland (lite lagom rättvisemärkt)
19 feb. 2008 17:51
Citerat från homman:
Nu är väl frågan den, om jag förstått reglerna rätt, att omröstningen uteslutande gäller en nominering, inte vem som ska bli Reseguidens absoluta Inspirationsgeni. Den slutgiltiga Turistinspiratören 2008, utses av en jury som väljer ut inspiratören bland de 20 överst nominerade bland de som ligger bland de 100 framröstade kandidaterna.
/Bobby
Jag kan bara inte fatta, hur så många kan ha röstat på mig. Det finns en himla massa människor här, som skulle kunna bli röstade på. Jag är mycket tacksam enbart för min nominering bland de 100 "bästa". Bara min blygsamhet hindrar mig att berätta var jag står idag.

Gilla
Av Treb
19 feb. 2008 22:19
Det jag tycker är MYCKET märkligt är att det senaste tiden har blivit en MASSA ny medlemmar som inte skriver något om sig själva eller vilka länder dom varit i.
Man kan undra om folk skapar nya medlemmar som dom röstar på sig själva med.
Vet inte om det är så.
Men vad tror ni?

Bert
19 feb. 2008 22:33
Citerat från treb:
Det jag tycker är MYCKET märkligt är att det senaste tiden har blivit en MASSA ny medlemmar som inte skriver något om sig själva eller vilka länder dom varit i.
Man kan undra om folk skapar nya medlemmar som dom röstar på sig själva med.
Vet inte om det är så.
Men vad tror ni?

Bert
Jag har oxå funderat på det eftersom det plötsligt under några veckors tid dykt upp så många "NYA" medlemmar på sidan. Månnga kanske värvar sig själva i andra namn, vem vet eller kanske det blivit släktvärvning?
ALF
Av Homman
20 feb. 2008 09:51
Åter igen. Vad jag förstår är det ingen omröstning på VEM som ska bli Årets Turistinspiratör. Det härör sig bara en nominering. Det slutliga avgörandet om vem som koras är juryns, så det är ju knappast något att bli upprörd över att så många som röstar (eller pseudoröstar?). Och ju fler nominerade desto mer arbete för juryn. Så egentligen är det inget för vän av ordning att ondgöra sig över. Eller...?
Av Totte-
20 feb. 2008 10:35
Hej!

Det är alltid trevligt och inspirerande när ni tipsar varandra om tävlingen och om att bli röstad på, det är det tävlingen går ut på. Självklart vill vi ha så många nya medlemmar som möjligt och det är också därför som vi tagit fram möjligheten att tipsa andra i samband med den här typen av tävlingar.

Du har inte större chans att vinna om du skaffar dig fler alias o röstar fler gånger utan det räcker med att du röstat en gång för att ha chans att vinna resan. För att du ska kunna nomineras till årets Turistinformatör krävs att du är medlem. Du kan rösta på hur många medlemmar du vill, men bara en gång på varje medlem. Du kan även rösta på dig själv.

Eftersom en jury sedan kommer att utse en vinnare bland någon av de 20 mest nominerade medlemmarna, är det alltså inte säkert att den medlem som har flest röster automatiskt är den som blir årets Turistinspiratör. Juryn kommer att utgå ifrån tävlingskriterierna när vinnaren ska utses och det är främst ett inspirerande innehåll och aktivitet i forumet som kommer belönas.

Här är tävlingsreglerna som gäller:
http://www.reseguiden.se/xpress/arets-turistinspirator-tavlingsregler

Totte
Medlemsservice
Av Hommage
20 feb. 2008 11:40
Jag känner att jag måste försvara oss nya medlemmar lite grann. Jag har prenumerat på Reseguidens mail i 3-5 år och jag har även varit ute på sajten och läst en massa inför mina resor. Det har gett mig oerhört mycket och alla bilderna som ni har publicerat har gett mig en otrolig inspiration och glädje.
Att jag för en dryg månad sedan blev medlem, berodde på att jag tipsade en vän om sajten och hon gick direkt med och publicerade bilder och skrev lite. Tanken kom att jag kanske också kunde dela med mig av min erfarenhet. Alltid finns det något tankekorn man kan ge till en medresenär. Jag fick höra talas om tävlingen för 1-2 veckor sedan och har därefter ganska flitigt läst diskussioner, bloggar och kollat bilder för att kunna rösta på den jag tycker borde vinna.
Dels får jag ny kunskap, vilket aldrig gör ont, dels finner jag den som jag tycker ger mig mest tips. Jag hoppas verkligen att den vinner, som varmhjärtat delat med sig mest av sin resglädje.
20 feb. 2008 15:30
Hej,
Jag har skickat en del tips både här & där till olika medlemmar...hur ser man om man har fått en röst?
Hur som helst hoppas att den "bäste inspiratören" vinner resan! ;o)
Förresten hoppas att webmastern kollar IP-adressen för dem som röstat så att det inte blir något fusk i denna tävling!
Må gott allihopa,
//Gabriel
24 mars 2008 21:06
Citerat från lotz:
Du kan läsa motiveringen här:
http://www.reseguiden.se/xpress/arets-turistinspirator-vinnaren

Själv tycker jag att det var ett väldigt bra val! Heja Ivan!!
Ja, det var en fin motivering som jag själv aldrig skulle kunnat leva upp till
Vad jag har problem med är var denne Ivan verkar, då jag aldrig sett något av honom i forumet. Ändå läser jag det mesta här sedan maj 07.