Reskompis sökes!!! You Only Live Once

12 maj 2013 13:27
Visningar: 309
Hej!

Jag är en äventyrslysten, spontan och ganska oerfaren tjej som alltför länge väntat på att någon av mina vänner ska få tid, pengar och lust att slänga sig ut i världen med mig. Tyvärr verkar det aldrig hända så nu vänder jag mig till dig, hade varit underbart att ha någon att resa med.
Målet är att upptäcka, skaffa erfarenhet och lära känna så många sköna människor som möjligt! Jag är väldigt flexibel vad gäller resemål men vill gärna åka utanför Europa och vara borta länge. Vi behöver inte resa ihop i flera månader/år om det inte skulle funka eller om vi vill åt olika håll, men söker iaf någon att börja äventyret med.
Att jobba utomlands räknar jag med (t ex restaurangjobb, mocka skit på en farm, plocka äpplen i Australien osv) vilket känns som en del av hela resan. För övrigt vill jag festa, sola, bada och lära mig dyka, klättra, surfa, prata olika språk, spela märkliga instrument och bara leva livet :)
För tillfället bor jag på hotell och jobbar på restaurang i Surahammar men det är inget liv jag vill ha en längre tid. Därför söker jag någon som vill vara med och starta min resa (eller vara med hela vägen), dvs någon som är redo att lämna livet i Sverige bakom sig och ta resan och äventyren som de kommer.

Är du i lite samma sits? Hör av dig!
Enklast är att kontakta mig via facebook :)
12 maj 2013 23:09
La till dig på facebook nu! Men kan ju börja skriva här lite så du får nån aning om vem jag är :) Jag har suttit nu några dagar och googlat mig fram mellan olika forum sidor om detta ämne och ditt inlägg här beskriver ju alla mina tankar!! Läskigt nästan. Har också vänner som velat fram och tillbaka om att lämna sverige under längre tid men det blir ju aldrig av, känns som de är lika mycket vilja i dig som de är i mig att få utforska världen. Det känns som livet erbjuder så mycket mer än sverige och att det bara väntar på mig!! Tog studenten förra året, jobbat lite som dagisvikarie nu för att spara undan lite pengar men hade ju oxå tänkt mig att jobba därborta. Resmål är jag med väldigt flexibel med - vart ska man börja liksom?! Eftersom jag endast har barnjobb erfarenhet så tittade jag lite på bartenderutbildningar i typ kos under 4 veckor - kan det vara en start måntro?
Som sagt, vi är i samma situation så jag hoppas vi kan göra något ut av det hära ! :)
13 maj 2013 12:27
Hej! Jag tänkte här dela med mig av mina resplaner om det är någonting som ni eventuellt skulle vara intresserade av:)
I höst, närmare bestämt oktober, har jag tänkt att åka till Centralamerika. Precis som ni har jag ingen att resa med än! Jag har tänkt stanna i ungf 4-6 månader med start på den mexikanska halvön Yucatán och jobba mig ner efter östkusten in i Belize och sedan besöka Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costas Rica och eventuellt Panama.
Äventyr, vandringar, dykning, surfa, klättring, språk, kultur, party, sol och liknande är det som jag vill hinna med att uppleva!

Hör av dig om ni känner er intresserade:)

Joel Edström
13 maj 2013 18:57
Hej Joel!

Dina planer låter toppen :) Jag råkar faktiskt ha varit på Yucatán för några år sedan men det var så otroligt vackert så skulle gärna åka dit igen. Costa Rica har varit en dröm sedan jag fick höra talas om det ifrån första början. Jag kan tänka mig att åka till vilket land som helst i princip, förstår inte hur man kan välja ;) Så hur tänker du? Varför just Centralamerika?

Vi verkar ju vara ute efter lite samma saker alla tre. Kanske är kul att åka fler än två?
13 maj 2013 22:02
Hej!
Det här låter som något för mig. Är flexibel med det mesta, vill ut och se världen och upptäcka. Ni får gärna adda mig på facebook eller maila till (Logga in för att se e-postadress) om ni är intresserad av en till resekompis! :)
13 maj 2013 22:11
Verkar vara ganska många som vill åka till Centralamerika!
Själv tycker jag att den här sidan är ganska rörig och opersonlig på nåt sätt så jag tror att det är enklast att försöka samlas på fb. Tova Ekdahl var namnet!
Av _jenny_
16 maj 2013 14:32
Har skrivit till dig på facebook :)
22 maj 2013 19:21
Tjaa! :)

Jag planerar att dra på en tågluff i sommar och om man bortser från det här med att vara borta i flera månader så känner jag precis samma sak som dig! Hade gärna dragit o inte kommit tillbaka men now is not the time unfortunately...
Men jag har också en tråd här på sidan där jag fått en del svar men många har tyvärr dragit sig ur pga ekonomiska skäl och dylikt.. :/ Så just nu är det jag, en kille från piteå som heter robin och två killar som är kompisar ifrån norrköping som heter rikard och timmy. Vi tänkte åka nån gång i andra veckan i juli och vara borta i en månad då. Men rikard o timmy tänkte dock inte komma tillbaka till sverige utan söka lyckan uti europa då de har sagt upp sina jobb och lägenheter. Så isf vore det ju något för dig o kanske haka på dem?! :)

Jag skulle iaf tycka det vore aaaasnajs om vi fick med oss en tjej på resan då jag inte är sådär jättepepp på att dra iväg ensam tjej även om killarna är hur trevliga som helst!

Skriver till dig här då fb chatten inte är så snäll mot de som man inte är vän med hahah :)

Hoppas du tycker det låter najs! Hör av dig vettja! :D:D
//Shanice