Reskompis sökes! Europa v29-31

19 juni 2016 17:24
Visningar: 65
Hej!

Jag söker en reskompis (helst tjej) under veckorna 29-31.

Destinationsmässigt tänker jag mig Europa och då antingen att tågluffa till Budapest, Venedig, split och sedan ner till Grekland (flyg hem till Sverige!) alt att ta flyget direkt ner till Grekland och kanske båtluffa där.

Jag är själv 21 år gammal, pluggar för närvarande biomedicin i Lund sedan två år tillbaka. På fritiden lägger jag mycket fokus på träning och matlagning.

Jag söker dig som är resglad, stabil, social och gillar att blanda kulturella sevärdheter med häng på stranden liksom att kunna ta en öl om känslan faller in. Fokuset på resan bör dock inte vara att festa men absolut att upptäcka nattlivet någon/några kvällar!

Det är en fördel om du bor i södra Sverige så kan man träffas en gång innan!
26 juni 2016 20:38
Hej,

Har du hittat någon resekompis eller funderat på vilket av alternativen som lockar mest? Tågluff eller båtluff? Jag har själv funderingar på ett av alternativen. Jag har semester de veckorna som du anger, men då jag även jobbar som fotbollstränare så måste jag förhandla lite med min förening om jag kan vara borta någon mer vecka än jag tidigare angett.

Jesper Ny på FB, finns två i Sverige och jag har inte rött hår.
26 juni 2016 22:43
Hej!
Jag har velat tågluffa i Europa sedan forever, men då mina vänner inte är helt likasinnade på den punkten har det inte inträffat än.

I sommar kommer jag att jobba, och kan således inte resa iväg mer än en vecka i sträck. Vill däremot mer än gärna dra iväg senare in på hösten. Om du vill/kan åka senare så är jag gärna din resekompis. Anmäler mitt intresse iaf.
Jag tycker att långvandring i skogen är minst lika härlig som en galen utekväll, eller museum eller chill i parken. Pluggar också i Lund.

/Louise
27 juni 2016 21:02
Hej!

Ska börja plugga efter sommaren och har därför funderat ett tag på att båtluffa i Grekland. Hade tänkt mig 2 veckor (v.29-31).

Jag är sugen på att åka ner mot Kykladerna där många fina öar ligger såsom Santorini, Naxos och Mykonos m.fl. Men är absolut öppen för förändringar av rutt.

Mina förhoppningar på en sån här resa är att ta dagen som den kommer och vara så spontan som möjligt. Så om du känner att du är intresserad av åka iväg på en liknande resa, tveka inte med att skriva till mig.

/Jesper
29 juni 2016 23:47
Heyy Evelina!! Jag är jättesugen på Europa!! 😁 Tågluffa osv hade varit drömkuul! Jag är 22 år från Göteborg! Social och gillar att upptäcka mycket! Hade varit superkul om du hörde av dig! Kram