Resesällskap Afrika

19 maj 2015 22:41
Visningar: 127
Hej!

Jag är en 22-årig tjej och jag ska förmodligen resa med en kompis till Kenya i slutet av juni. Men hon kan bara stanna i ungefär en månad, medans jag gärna stannar lite längre. Dock skulle jag gärna vilja ha sällskap, kanske till och med någon som kan tänka sig att resa vidare, antingen i Afrika eller vidare någon annanstans. Finns det något intresse?
20 maj 2015 13:14
Hej!

Jag är en tjej på snart 20 som är sugen på Afrika. Har varit i Ghana två gånger tidigare som bland annat volontär så har en del erfarenhet (av typ trotros, boenden med fladdermöss, ingen elektricitet o.s.v alltså inte så kinkig). Skulle vilja åka till främst Malawi men även åka på lite safari och ja, resa runt lite i östafrika helt enkelt. Är även lite sugen på att avsluta resan i Ghana men är lite osäker på den punkten (kostar nämligen ca 4000 att flyga från östafrika till ghana och då skulle jag ju kunna flyga tur o retur från ghana senare om jag vill). Jag har dock tänkt resa ungefär början av september till början/mitten av november. Är lite oklart. Just nu är jag utan resepartner och har tänkt tanken att åka själv men känns som två månader kommer bli ensamt även om man hela tiden träffar folk. :-)

Tänkte bara skriva och höra av mig, vet inte hur länge du är sugen på att stanna och vad du är sugen på att göra!
25 maj 2015 22:23
Som det ser ut just nu kommer jag åka i början av juli och sen stanna så länge pengarna räcker, alltså 3-5 månader. Jag hade nog till en början tänkt stanna i Kenya. Är det något du är intresserad av?
Malawi låter väldigt intressant också!
25 maj 2015 22:25
Jag har förresten inga direkta planer på vad jag ska göra där än. Jag är öppen för förslag. Jag har tidigare varit i Tanzania två gånger, så jag har även erfarenhet av det mesta där.