Resekompis till Kanada

Av Vibo79
5 maj 2008 11:12
Visningar: 380
Hej alla
Hade tänkt mig fara och jobba i Kanada till hösten. Tänkte kolla om det är någon/några fler som gick i de tankar eller är på väg dit. Skulle vara glad om någon kunde tipsa om saker som man bara måste se. Skulle vara roligt med en resekompis när man är den.
Hoppas någon svarar
:-)
5 maj 2008 16:25
Hej! Jag kan inte åka till Kanada nu i höst tyvärr, men tänkte tipsa dig om ngr saker.
Jag tycker om storstäder så Toronto och Vancouver är favoriter. Att åka till Niagara Falls är ett måste!
Om du tycker om att rollerblada eller cykla så kan man göra det vid vattnet i Toronto och runt Stanley Park i Vancouver som är otroligt vackert.

Åkte en dag ut till Victoria på Vancouver Island och tog en späckhuggarsafari ut på vattnet. Vi såg späckhuggare och delfiner! Jättehäftigt! De kom riktigt nära ibland och lekte mycket. I British Columbia finns mkt natur så det är vackert att åka omkring.

Om du ska resa runt i landet så finns det billiga flygbolag som WestJet annars är Greyhound bussarna poppis men när jag åkt med dem var det inge vidare bekvämt...ganska billigt dock.

Hoppas du fått ngn hjälp!
Mvh, Sari
Av Nickeb
5 maj 2008 19:16
Kanada är ju ett stooort land så där finns ju naturligtvis mycket att se och göra, du bör kanske specificera lite mer vart du tänkt åka....
Annars tycker jag quebec är ett måste, där är riktigt vackert, finns valsafari i dom trakterna med (tadoussac). Skidåkning i Rockies är ju oxå ganska maffigt, har själv "bara" varit i Mt. Tremblant men det var läckert det med.
Niagara falls var en jättebesvikelse för min del, kändes mest som ett stort tivoli ala Disneyland med åkattraktioner, horrorhalls, och dylika Amerikanska tillbehör. Visst, själva fallet i sig var ganska fett, men omgivningen fick mig att bli spyfärdig. Men är man ändå i Toronto så why not. CN-Tower i Toronto är ju oxå värt ett besök, det var världens högsta fristående byggnad fram till sep. 2007 och har ett glasgolv på 340m, klart kaxigt bygge.