Resekompis Sydamerika 2015

21 nov. 2014 14:50
Visningar: 176
Hej på er!

Hösten 2015 har jag funderat kring en längre resa runt i Sydamerika och vill kolla intresset för det. Peru, Ecuador, Brasilien, Argentina, Bolivia - spelar inte så stor roll vilka länder som entras, men upptäcker gärna minst tre stycken!

I våras backpackade jag i Asien med en tjej jag kom i kontakt med här på resguiden och vår resa var underbar. Fann en vän för livet! Så jag skulle väl vilja påstå att jag är ganska grym att resa med ;) Är väldigt spontan och öppensinnad och älskar äventyr och fest ungefär lika mycket!

Känner du att det låter som att det är uthärdligt att resa med mig, ja men hör av dig! Kille som tjej spelar givetvis ingen roll och hur många vi får ihop spelar inte heller någon roll. Roligt att vara flera!!

Hör av er!

Matilda
22 nov. 2014 21:40
Hejsan Matildabara, jag hade tänkt att åka till Ghana denna vintern men pga av Ebolan så bestämde jag mig att det var lite naivt att åka dit ( även om inte Ebolan är just i Ghana)

Jag har i stället tänkt att spara och ta en riktigt lång resa nästa vinter (höst) till just Sydamerika, jag är öppen för förslag men känner väl främst för Argentina,Brasilien och Peru.
Men gärna så många länder som möjligt.

Jag tycker om att göra äventyrliga saker så som, ridning mc-åkning.... djurliv och så klart gött strandhäng.

Hör av dig / Erica
22 nov. 2014 22:32
Hej Frukostflinga! Vad härligt, ca hur länge har du tänkt dig att resa?

Peru står högt upp på min lista med, men jag tycker det är skönt att inte planera allting i förväg, utan ta det mesta som det kommer. :)
23 nov. 2014 19:39
Hade nog tänkt 2-3 månader, vad hade du tänkt?

xx erica
24 nov. 2014 01:51
Typ 3-4 månader tror jag, beroende på hur mycket pengar jag hinner spara :)
Av Mooii
14 maj 2015 13:40
Hej! Är dina planer fortfarande aktuella? Jag tänker att jag ska iväg nu i höst till sydamerika och funderar på att börja i Argentina och det skulle vara kul med lite resesällskap.

Jag är glad, spontan och vill mest resa runt och lära känna nya människor och länder och prata en massa spanska.
Av Elvirae
14 maj 2015 20:23
Hej!

Vilka härliga planer! Även jag har planer på att resa till Sydamerika till hösten och det hade varit så roligt att hitta en resekompis :)
Min tanke är att vara borta i ca 3-6 månader och göra någon slags rundresa genom Sydamerika för att få uppleva så mycket som möjligt.
Har lite tankar på vad jag skulle vilja uppleva och det hade varit kul att få dela det med någon!
Hör av dig om du är intresserad! :)
/Elvira
Av Mowglly
6 juli 2015 21:03
hej !!! sjukt intresserad !! är det fortfarande pågående ! hör av er !! kram ! :)
13 juli 2015 23:06
är detta fortfarande aktuellt? jag är verkligen intresserad!
19 juli 2015 18:48
Linnea, tyvärr är det inte aktuellt längre! Jag vill jättegärna men det har kommit så mycket saker emellan sista tiden så jag har inte riktigt råd att resa :(
24 juli 2015 12:55
Jag är också intresserad av en resa som denna. Ni som fortfarande är intresserade kanske kan höra av er så kan vi styra upp något? Jag funderar på att dra okt-nov på obestämd tid (ska ev börja plugga nästa höst, annars är schemat rensat).