Diskussioner: Tips & råd om Europa
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Bästa platsen
Albanien
Varenne,
19 maj 2026
Senaste svar av Mirreli
för 2 veckor sedan
Hej! Tänkte resa till Albanien, har aldrig varit där, så min fråga är vart ska man resa vart är det bäst? Något man ska tänka på? Mvh.
Vad får jag inte missa i Krakow
Polen
Netanya,
23 apr. 2026
Senaste svar av Ola
för 5 veckor sedan
Hej!
Jag ska åka till Krakow en långhelg och undrar om det är någon som har allmänna tips såsom restauranger, caféer, barer, SPA, sevärdheter etc?
Några av de minnesvärda besök ni gjort helt enkelt och som ni vill dela med er av. 😊
Tack på förhand!!
Chisinau flygplats
Moldavien
Daquiri,
6 mars 2026
Senaste svar av Daquiri
för 12 veckor sedan
Har någon erfarenhet av Chisinau flygplats?
Paris i februari en weekend.
Europa
Kjelleberglund,
15 jan. 2026
Senaste svar av Mirreli
för 18 veckor sedan
Hej vi är en liten familj på 4 personer som vill fira mammas -70 årsdag i centrala Paris i Februari.
Vi har inte varit Paris tidigare, och önskar nu få förslag på ett bra, mysigt hotell, där kullerstensgator , gränder, restauranger trängs i en äldre stadsdel,inte alltför dyrt hotell, nära ...
Öluff - Aten, Milos, Paros & Naxos juni
Grekland
Juliaholmstrom,
10 jan. 2026
Senaste svar av Juliaholmstrom
för 20 veckor sedan
Hej! Jag och min sambo ska ev öluffa i Grekland till nedanstående öar, planen är:
Aten: 1 natt
Milos 3 nätter
Paros 3 nätter
Naxos 4 nätter
Aten 1 natt
- hemgång
Undrar om antal nätter är lämpligt per ö? Ni som varit där, räcker det? Vad får man inte missa? Tar gärna emot så mycket ...
Mellanlandning i Frankfurt
Europa
Docholiday,
7 jan. 2026
Senaste svar av Docholiday
för 21 veckor sedan
Hej! Jag ska boka flyg från Kastrup till Verona med mellanlandning i Frankfurt. Vi åker då med Lufthansa till Frankfurt för att där byta till Air Dolomiti för vidare flyg till Verona. Jag har hittat en resa med mellanlandning på 55 minuter. Jag har aldrig varit på Frankfurts flygplats och vet inte ...
Flera namn i passet än på biljetten, Mellannamn
Storbritannien
Camillabroyn,
24 jan. 2017
Senaste svar av Mamma_linda
för 40 veckor sedan
Hej,
Bokade precis en resa till London till mig, mannen och våra två barn. Läser noga att man ska skriva namnen exakt så som det står i passet. Kollar mitt pass eftersom jag har ett norskt ö i namnet, men glömmer helt bort barnens mellannamn och flera förnamn!! Hur kan jag... Men barnen har bara ...
Spahotell-gärna utepool med varmt vatten på vintern
Litauen
Xtisse_78x,
22 juli 2025
Senaste svar av Xtisse_78x
för 43 veckor sedan
Hej,
Är det ngn som känner till ngt spahotell med ovan inne i vilnius? Hittar mest inomhuspooler eller hotell med bara en pool. Inte särskilt intresserade av behandlingar utan det är poolerna, basturna och ev annat dylikt som är intressant.
San Sebastian, Bilbao och Santander
Spanien
Sara1986,
19 juni 2025
Senaste svar av Sara1986
för 49 veckor sedan
Hej alla
Om ni har några bra tips på vad som kan göras/ses/utforska i San Sebastian, Bilbao och Santander så tar jag gärna emot alla tips ni har :)
Ha en underbar sommar
Fickpengar
Bulgarien
Annrebbar7001,
17 juni 2025
Senaste svar av Annrebbar7001
för 49 veckor sedan
Hej!
Jag åker till Golden Sands nästa vecka, ska bo på all inklusive-hotell, men vi kommer med all säkerhet äta ute ett par kvällar.
Min fråga är nu, kommer 5000-6000 kronor, för en person, i fickpengar räcka en vecka? 🤔
Boende runt Gardasjön utan bil?
Italien
Silversara5,
3 juni 2025
Senaste svar av Silversara5
för 1 år sedan
Hejhej! Vi tänkte ta oss ner till Gardasjön med tåg, så vi kommer alltså inte ha någon bil. Vi ska stanna där i fyra nätter. Nu finns det ju väldigt mycket olika små byar man kan bo i, så vi känner oss lite förvirrade. Vart rekommenderar ni att bo? Om man dessutom vill kunna ta sig runt till andra ...
Bra hotell Berlin?
Tyskland
Jumbo,
27 maj 2025
Senaste svar av Jumbo
för 1 år sedan
Hej.
Någon som kan tipsa om ett bra och prisvärt hotell som ligger bra till i centrala delarna av Berlin. Gärna i äldre kvarter med charm. uteserveringar,restauranger nära till sevärdheter.
Bila i Polen och Tyskland
Polen
Bilakatrin,
16 maj 2025
Senaste svar av Bilakatrin
för 1 år sedan
Hej, vi ska bila från Gdynia ner mot Tatrabergen (Zakopane) och undrar om det finns lite roliga/ intressanta stopp att göra på vägen ner ?
På vägen hem tänker vi oss Tysklands östra del upp mot Puttgarten. Tar gärna emot tips på sevärda stopp även på returen.
Tack på förhand!
/Katrin
Cinco tierra, Italien
Italien
Piam,
23 apr. 2025
Senaste svar av Mia134
för 1 år sedan
Hej!
Vart ska man bo om man vill besöka Cinco Tierra, Italien?
Hur är det med La Spezia?
Ngn som har något tips om bra & prisvärt boende?
Mvh
Pia
sicilien
Italien
Albin02,
3 apr. 2025
Senaste svar av Mirreli
för 1 år sedan
Min familj funderar på att åka 5-6 dagar till Sicilen. Vill mest ha sol bad och avkoppling. Vill bo nära något centrum så att restauranger osv finns inom gångavstånd.
Var rekommenderar ni att man bor då. Vi flyger till Palermo.
Tänker oss någon utflyktdag. Vad rekommenderar ni? Vi åker i augusti
Tips om hotell i Paris
Europa
_ametist_,
9 apr. 2025
Senaste svar av _ametist_
för 1 år sedan
Hej,
Jag undrar om det är någon som har tips om prisvärt hotell i Paris.
Jag och min son (11 år) ska dit i mitten av juni.
Gärna i Saint-Germain-des-Pres eller Montmartre - men vi är öppna för förslag. Viktigt att det ligger bra till (nära ex t-bana) och är fräscht.
Tack!
Tirana, Ksamil, Durres, Sarande
Albanien
Piam,
2 apr. 2025
Senaste svar av Mirreli
för 1 år sedan
Hej!
Planerar att flyga till Albanien i maj. Någon som har ett tips? Kommer att flyga från Göteborg.
Vad bör man se? Göra? Vill gärna vara vid havet några dagar.
Tacksam för information.
Trogir eller Baska voda i juli?
Kroatien
Albinae,
16 mars 2025
Senaste svar av Albinae
för 1 år sedan
Hej!
Vi har bokat flyg till Split i juli och väljer mellan Trogir och Baska Voda, Vill någon ge tips på vilken ort man ska välja? Vi vill kunna koppla av, äta och dricka gott, sola och bada, promenera, ta en båttur över till Hvar. Vi har tidigare varit i Brac, Vis, Pula, Dubrovnik, Split och vill ...
Resa till Motril
Spanien
Sofieja,
6 mars 2025
Senaste svar av Sofieja
för 1 år sedan
Hej
Jag har och några kompisar åker till Motril i Spanien till hösten för att spela golf. Men vi har även några lediga dagar, och undrar om någon här varit i Motril och har något att rekommendera oss att uppleva när vi där?
Fest & lite äventyr/ upplevelse
Europa
Arne08,
12 jan. 2025
Senaste svar av Mirreli
för 1 år sedan
Hej!
Behöver lite tips ...
Min son och hans kompisar (4st) ska åka på sin första sommarsemester till sommaren. De är mellan 18-19 år. De vill ha bra strand, hyfsat nattliv/fest, men även något att göra dagtid. Lite äventyr eller upplevelse. Så inte värsta fest stället, men dock fest:). Tror ni ...