Resa för att hitta ro och self-love?

23 dec. 2015 04:15
Visningar: 93
Hej!
Jag tänkte bege mig ut på ännu en resa. I augusti/september var jag till Indonesien med en vän. Det blev inte så mycket dagar då vi bara satt helt tysta för oss själva. Alltid var vi på väg någonstans eller någonvart.

Jag minns en frukost som vi hade på en ö och allt var så fantastiskt lugnt.

Hur som haver, jag är sugen på att finna ro. Meditera, bara vara och andas.
Detta år har jag pluggat 100% och arbetat 100%. Jag är helt slut och känner att jag har tappat mig själv. Jag skulle vilja finna något lugn, self-love, prioritera rätt och tänka annorlunda.

Alltid har jag tänkt "efter denna resa ska allt vara annorlunda när jag kommer hem, då ska jag veta vad jag vill plugga, hitta ett bra jobb och bara veta exakt vad jag vill", men nu vill jag bara lära känna mig själv. Egentligen skulle nog inte en resa behövas, men eftersom jag är otroligt dålig på att prioritera vad jag vill och inte vad någon annan förväntas av mig så går inte detta hemma. Nu vill jag bara finna ro som jag kan ta med mig hem.

Indonesien var fantastiskt. Skulle ni åka tillbaka dit, men inte för att uppleva allt som går att uppleva utan bo på något mysigt ställe och typ meditera? Eller Indien? Jag har också tänkt på England.
Egentligen var planen att jag skulle åka till NZ i januari och resa runt, men jag mår nästan psykiskt dåligt över tanken att inte veta vart man ska sova eller att bo i ett rum med 7 stycken andra.

Tipsa mig om vad som! Något bra!

Kärlek,
J0rdenrunt