Plugga i Santa Barbara VT-2014

28 apr. 2013 18:14
Visningar: 450
Hej!

Jag är sjukt sugen på att lämna Sverige ett tag och vill gärna åka till USA våren 2014, och plugga ett år på Santa Barbara City College. Har kikat på utbildningar med IBS International Business School och hittat några jag tycker verkar roliga.

Undrar om det finns någon annan där ute som också vill göra detta? Hade varit kul att prata med någon som tänkt göra samma sak! :D Släng gärna iväg ett meddelande till mig!

/Matilda
Av Gulden
10 maj 2013 11:46
Hej!! Jag ska iväg till Santa Barbara till hösten.
Ska plugga där minst ett år men om jag gillar det så kör jag på hela universitetsutbildningen där. Min rekomendation är att söka till skolan utan att gå via förmedling. Har hört att man betalar mycket för ingenting.
Jag sökte helt själv och det var superenekelt.
Hör av dig om du har några frågor :)
27 juni 2013 16:21
Hej!
Jag är också sjukt sugen på att åka till Santa Barbara i ett år!!! :D Min kompis som jag skulle åka med bestämma sig för att stanna, så det hade varit kul att åka med någon man har pratat med i Sverige!!!

//Vitalija
15 juli 2013 22:13
Hej, jag har tänkt åka till våren 2014 och köra en tvåårig start på kandidatexamen t.ex business. Är dock väldigt osäker på hur det funkar med units och sådär. Ska åka ensam, vore kul att tala med någon om skolan och så :) samt när man har boende i åtanke. Skicka gärna ett mail (Logga in för att se e-postadress)

//Natalie
24 sep. 2013 12:46
Jag kommer förmodligen också att dra och det vore rätt kul att ha ett gäng att starta upp med. Jag har kontakter på plats som kan förse oss med bodstäder och annat. Släng iväg ett PM/Posta i tråden om ni vill bolla idéer.

Mvh
Jacob
Av Mini1
25 sep. 2013 08:12
Hejsan, jag har tänk at åka på en 4 veckor lång språkresa till Santa Barbara, någon mer som har de tankaran ? mvh sarah
Av Ebbban
20 okt. 2013 19:23
Jag är väldigt sugen, men vill dock åka HT 14!