PLATSERNA I VÅRA LIV...

Av Elgona
19 aug. 2008 20:44
Visningar: 169
Var e din favoritplats,,finns de kanske flera,några som du återvänder till gång på gång...
platsen kanske är där du bor,,några kilometer bort?eller är de din barndoms gata?
eller är de en plats du ännu inte besökt,?
Vill du dela med dej??

själv så stannar jag gärna hemma i min egen stad,,o södraskärgården,hela västkusten är en pärla..
jag åker gärna till danmark,till själlands udde ,köpenhamn o skagen,,Danmark i stort,,en speciell känsla infinner sej när man kommer över sundet...madeira o azorerna är för mej ett naturens under..
en fädbovall i hälsingland,,inte fel..
kulturen i egypten ,i detta land är min själ...o jag återvänder ...
19 aug. 2008 20:55
Tråden har varit uppe förr....men ok.
Paradiset för mig är hos Sivan vid sjön Issen utanför Smejdebacken.
Det andra Paradiset är goda vänners sommarställe med egen brygga också och helt privat utan grannar i Sörmland.
Tredje Paradiset är väl t.ex. Meerefenfushi på Maldiverna.
Ett fjärde Paradis är kanske Kanada och trakterna kring där min släkt bor ca 250 km norr om Edmonton.
Ett femte Paradis är väl Goa i Indien där min man kommer ifrån.
Ett sjätte Paradis är nog Franska Rivieran med allt vad det innebär.
Åh det finns så många fina ställen.
Stockholms skärgård är också ett Paradis.

Mvh Eva
Av Sjenny
20 aug. 2008 12:32
Mitt paradis är hundhägnet i Rumänien. Där blandas skratt med tårar och människor förstår varandra utan att använda ord. Med hundarna och hundmänniskorna kommunicerar man med hjärtat! Längtar alltid tillbaka när jag åker därifrån, även om jag vet att det inte dröjer så länge till nästa gång...
Av Elgona
20 aug. 2008 13:02
va spännande de låter,,berätta mer!!!!
Av Haikko
20 sep. 2008 12:28
Höga Kusten - Home Sweet Home
20 sep. 2008 12:44
Citerat från elgona:
Var e din favoritplats,,finns de kanske flera,några som du återvänder till gång på gång...
eller är de en plats du ännu inte besökt,?
Det här var en svår fråga.
Diskussionen är stängd för nya svar