Passfodral/passförvaring för familj

9 mars 2019 17:27
Visningar: 1590
Hej.
Jag söker efter ett passfodral/passförvaring för en familj på 4 personer där vi kan förvara våra pass, biljetter osv. när vi reser.
Någon som har ett bra tips? Hittar bara sådana för ett pass med biljett etc.
Tack på förhand
Mvh
Av Saab
10 mars 2019 09:06
Kan ej säga var de finns att köpa, men fundera över vad som kan hända om ni förvarar alla pass och dokument i samma fodral och mister detta....Bättre att ha dem i olika fodral och väskor.
Av Bibby
16 mars 2019 17:30
Exakt, som SAAB skriver, bättre att alla har ansvar för sitt eget pass, ingen vidare idé att ha allt samlat.
Av Birgere
16 mars 2019 18:15
Att låta barnen hålla reda på sina egna biljetter o pass är en ganska dum idé.😀🤔
Har skrivit i en liknande tråd att vi kör med en midjeväska i A5 format där allt får plats och risken är minimal att man råkar lägga ifrån sig den, den sitter där den sitter förutom genom security.
Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen, om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen.
Av Bibby
16 mars 2019 22:23
Citerat från Birgere:
Att låta barnen hålla reda på sina egna biljetter o pass är en ganska dum idé.😀🤔
Har skrivit i en liknande tråd att vi kör med en midjeväska i A5 format där allt får plats och risken är minimal att man råkar lägga ifrån sig den, den sitter där den sitter förutom genom security.
Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen, om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen.
Stod inget om barn, kan ha varit äldre i familjen.
Nja, ett sätt att lära sig, eller är du en curling förälder? ;)

"Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen (för inte har väl alla, allas biljetter) , om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen."

Matte är inte din starka sida va? ;)
Antar att ni bokar samtidigt, då uppstår ej det problemet va?
Av Birgere
17 mars 2019 01:00
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Att låta barnen hålla reda på sina egna biljetter o pass är en ganska dum idé.😀🤔
Har skrivit i en liknande tråd att vi kör med en midjeväska i A5 format där allt får plats och risken är minimal att man råkar lägga ifrån sig den, den sitter där den sitter förutom genom security.
Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen, om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen.
Stod inget om barn, kan ha varit äldre i familjen.
Nja, ett sätt att lära sig, eller är du en curling förälder? ;)

"Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen (för inte har väl alla, allas biljetter) , om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen."

Matte är inte din starka sida va? ;)
Antar att ni bokar samtidigt, då uppstår ej det problemet va?
😁 Om du menar att jag inte lämnar en 4åring kvar på Heathrow och flyger iväg med resten av familjen eftersom han tappat sitt pass och om det är definitionen på att vara curlingförälder så får jag stå ut med att kallas det😁😁 ...f..n barnen ska ju lära ta hand om sig själva o ta ansvar😂.
Angående matten gjorde jag exemplet mer illustrativt än rent matematiskt. Men om låt oss säga att risken att en person tappar sitt pass är 10% så är väl risken ung 35% ( 100%-(100%-10%)^4 ) att någon i en familj på 4 tappar sitt pass. Är det fel på formeln får gärna någon rätta mig, tog den bara på magkänsla. Passkontrollen bryr sig inte om vi har bokat resan tillsammans, alla måste ha sitt pass.
20 mars 2019 15:15 (redigerad)
Citerat från Saab:
Kan ej säga var de finns att köpa, men fundera över vad som kan hända om ni förvarar alla pass och dokument i samma fodral och mister detta....Bättre att ha dem i olika fodral och väskor.
Sant 🤔 Men i alla år har vi haft våra, mitt och mannens och barnens ihop, mannen har dem i sitt handbagage 😉
20 mars 2019 15:18
Citerat från Bibby:
Exakt, som SAAB skriver, bättre att alla har ansvar för sitt eget pass, ingen vidare idé att ha allt samlat.
Jo sant men barnen är för små för att ansvara för sina egna
20 mars 2019 15:18
Citerat från Birgere:
Att låta barnen hålla reda på sina egna biljetter o pass är en ganska dum idé.😀🤔
Har skrivit i en liknande tråd att vi kör med en midjeväska i A5 format där allt får plats och risken är minimal att man råkar lägga ifrån sig den, den sitter där den sitter förutom genom security.
Sedan är ju risken 4 ggr så stor att tappa bort något om man sprider det på 4 ställen, om en eller 4 biljetter försvinner är ju problemet detsamma för hela familjen.
Tack för tips 😀👍🏻