Någon som vill upptäcka världen när det blir mörkt och kallt här?

Av Enixam
14 juli 2017 13:31
Visningar: 153
Hej! Jag har länge velat resa men inte fått till alla faktorer, tid pengar och sällskap.
Nu till hösten/vintern kommer jag att ha både tid och pengar men ingen att resa med, och att resa ensam är jag lite kluven till.
Jag har aldrig varit utanför europa och vill åka lite överallt, Sri Lanka, Kambodja, Bali, Kuba, Mexico, Centralamerica, Sydafrika, Nya Zeeland jag är öppen för det mesta och kan finna nästan allt intressant!
Jag planerar att vara borta minst 3 månader men inte mer än ett halvår.
I och med att jag inte rest på det här sättet tidigare skulle det också kunna vara ett alternativ att börja resa tillsammans med någon och eventuellt skiljas åt eftersom om det inte skulle gå att komma överens om alla resmål.

Jag har också ett stort intresse för fotografi, skulle vara kul att hitta någon att dela det med!
Alkohol och shopping tilltalar mig inte särskilt mycket hemma och det är heller inte något sånt jag vill åt när jag reser. Jag vill vandra, kanske tälta, upptäcka, måla eller hitta något nytt kreativt intresse, självklart också bara ta det lugnt och njuta av livet, och så vore det fantastiskt om man kunde klämma in lite träningsrelaterade aktiviteter på resan så att musklerna inte förtvinar helt:D

Vore kul om någon med liknande ideer kanske bor i stockholmsområdet, så kan man kanske ta en fika och smida planer tillsammans:)
Medlemmen har tagit bort svaret