Mobil incheckning Lufthansa med byten till andra flygbolag

8 okt. 2019 10:54
Visningar: 887
Hej

vi flyger från Landvetter till Miami nästa vecka med Lufthansa. Vi har två mellanlandningar på väg dit. De två första flygen går med Lufthansa, det sista till Miami går med United Airlines. Jag har laddat ner Lufthansas app för smidig incheckning men blir nojig när jag inte kan se, eller få fram det sista flyget, det som går med UA i min bokning. Jag utgår från att jag ändå kan checka in via mobilen och då få alla boardingpassen hela vägen fram, eller måste jag checka in på flygplatsen? Det är första gången på över 10 år som vi flyger en längre resa med byten och jag blir väldigt osäker.

På väg hem flyger vi också med UA och inte heller de bokningar ser jag på appen eller hemsidan.

Tacksam för alla svar!
Av Birgere
8 okt. 2019 11:37
Många delsträckor och olika flygbolag kan göra att inte apparna hänger med riktigt.
Själv printar jag boardingkorten hemma när det är längre resor för att undvika att stå med en mobil utan power samt att ibland måste man gå in på ett annat flygbolags sida för att kunna checka in.
8 okt. 2019 18:21
Du måste ändå prata med en person i en incheckningsdisk, som kommer skriva ut vanliga boardingkort till er. De brukar inte ens fråga, utan skriver bara ut dem. Du kan boka sittplats och checka in via app/webben om du vill, men du har ingen större nytta av de elektroniska boardingpassen, även om de funkar lika bra som papperslapparna.
8 okt. 2019 19:02
Jag vet inte hur det är på Landvetter, men det är fullt möjligt att checka in och lämna bagage utan att prata med nån i disken på många flygplatser. Det uppmanas till detta på Kastrup (gäller bl.a. Lufthansa).
9 okt. 2019 09:25
Tack för svaren. Jag antar att det kommer att vilja prata med något. Eftersom allt görs via nätet idag blir man nojig när man inte ser allt i sin bokning, samtidigt så har jag ju e-biljetten som visar hela resan trots att jag inte ser allt på Lufthansas hemsida eller app.