Mexico, Jamaica eller Mauritius

26 juni 2023 11:34
Visningar: 200
Vi ( Frun och jag) står i valet var vi ska åka i mitten på januari 2024. Vi tänker vara borta i 2 veckor och kan inte bestämma oss mellan Mexico, Jamaica och Mauritius.
Har någon tips? Fördelar och nackdelar
Vi har tidigare rest en hel del i Thailand och även besökt Aruba och Curaçao.
Tack på förhand
Patrik
27 juni 2023 17:55
Vi har besökt Mexico och det är fint. Dock väldigt anpassat efter turister om ni åker till turistområdena. Både köpcentrum och temaparker med städade stränder.
Hade jag haft samma möjligheter hade jag nog valt Mauritius. Hört mycket bra om öarna från bekanta som besökt platsen.
27 juni 2023 19:28
Citerat från Dsteisjo:
Vi har besökt Mexico och det är fint. Dock väldigt anpassat efter turister om ni åker till turistområdena. Både köpcentrum och temaparker med städade stränder.
Hade jag haft samma möjligheter hade jag nog valt Mauritius. Hört mycket bra om öarna från bekanta som besökt platsen.
Tack för tipset!
28 juni 2023 19:32
Jag har inte varit på Mauritsius, men jag har varit på Maldiverna, Mexiko samt Jamaica. Mauritsius ska ju vara väldigt snarlikt Maldiverna så jag använder det som måttstock.
Om valet står mellan Mexiko och Jamaica hade jag valt Mexiko alla dagar i veckan. Särskilt om du vill åka till Playa del Carmen / Tulum-området. Mig personligen så tycker jag man får mer valuta för pengarna på de två sistnämnda än att punga ut med 25-30% extra för att komma till Mauritsius(Maldiverna :) ) Om du är intresserad av Jamaica titta istället på Dominikanska det är mitt råd. Men Mexiko är grymt.
Jag antar att det bara är all inclusive resorts du tittar på när jag gett tipsen ovan :)
28 juni 2023 20:52
Citerat från Steffokeffo:
Jag har inte varit på Mauritsius, men jag har varit på Maldiverna, Mexiko samt Jamaica. Mauritsius ska ju vara väldigt snarlikt Maldiverna så jag använder det som måttstock.
Om valet står mellan Mexiko och Jamaica hade jag valt Mexiko alla dagar i veckan. Särskilt om du vill åka till Playa del Carmen / Tulum-området. Mig personligen så tycker jag man får mer valuta för pengarna på de två sistnämnda än att punga ut med 25-30% extra för att komma till Mauritsius(Maldiverna :) ) Om du är intresserad av Jamaica titta istället på Dominikanska det är mitt råd. Men Mexiko är grymt.
Jag antar att det bara är all inclusive resorts du tittar på när jag gett tipsen ovan :)
Tack för tipset, det har pendlat mellan Mexico oc Mauritius sista dygnet 😊
Av Keja
3 juli 2023 20:43 (redigerad)
Alla tre är värda ett besök och ska man att väla ett beror lite på vad man är ute efter.
Mexico har mest att se i form av sevärdheter.
Jamaica har den härliga musiken som hörs nästan var man än är.
Mauritius har maten som ofta kommer från havet och lagas i indisk stil.
Stränder finns på alla tre resmålen men den vitaste sanden och klaraste vattnet hittas på Mauritius.
Säkrast tyckte jag Mauritius var och osäkrast var Jamaica men jag har inte blivit utsatt för något vaken här eller där. Aldrig bott på all-inclusive utan på hotell eller guesthouse på olika platser i länderna. Att ta sig runt med bussar (ofta delade taxi på Jamaica) och båtar har varit smidigt. Har sagt till mig själv att jag tänkt återvända både till Mexico, Jamaica och Mauritus men det har hittills bara blivit Mexico. Mycket pg. av att det varit billigast att ta sig dit och även när man väl är där.
3 juli 2023 20:51
Tack för svar. Det lutar åt Mexico i Januari 👍🏻😎☀️
Av M4sta86
3 juli 2023 22:00
Har varit 2gng i Mexico, 2gng på Mauritius.. helt olika typer av resmål.. Mexico mycket mer att göra med parker, kulturella utflykter, historia, nattklubbar restauranger etc.. Mauritius är mer ett resmål för ligga på stranden och vattenrelaterade aktiviteter.. Där är dessutom oerhört varmt (fuktigt) och vädret kan vara väldigt instabilt.. mycket regn januari-mars..
Fördelen med Mauritius är att folket är väldigt trevliga, samt ingen risk för sjögräs och fantastiskt vatten
4 juli 2023 08:03
Citerat från M4sta86:
Har varit 2gng i Mexico, 2gng på Mauritius.. helt olika typer av resmål.. Mexico mycket mer att göra med parker, kulturella utflykter, historia, nattklubbar restauranger etc.. Mauritius är mer ett resmål för ligga på stranden och vattenrelaterade aktiviteter.. Där är dessutom oerhört varmt (fuktigt) och vädret kan vara väldigt instabilt.. mycket regn januari-mars..
Fördelen med Mauritius är att folket är väldigt trevliga, samt ingen risk för sjögräs och fantastiskt vatten
Tack för tipset 👍🏻👍🏻
5 juli 2023 22:11
Inte varit på Jamaica, men i Mexico och Mauritius.
Frågan är, vad vill ni uppleva?
Mauritius, där finns mer än att ligga på strand, hyr bil och upplev ön.. Väst och öst är så olika kulturer.
Mexico, där var jag 5v, bodde lite utanför centrala Playa, glöm ev parker som börjar med X , söder om Playa. Tror inte det tilltalar er, men utforska flera cenotes..
2v då tänker jag, koppla av, försök inte hinna med så mycket som möjligt, utan njut av stunden..