Mauritius, Zanzibar, Seychellerna eller Mexico för bröllopsresa?

30 aug. 2022 18:16
Visningar: 326
Hej.

Jag och min man tänkte åka på bröllopsresa över jul 2022 i två veckor. Vi har länge varit inställda på Mauritius men ju mer vi tittar är vi rädda att det är lite fööööör mycket paradis och alldeles för lugnt så det blir långtråkigt. Någon som har erfarenhet?

Det verkar vara mycket stora resorts som ligger lite avsides. fantastisk fint såklart men vi uppskattar att gå en tur på kvällen och hitta nån fin restaurang. Vi vill inte gärna tvingas äta på någon av hotellets 4 restauranger hela tiden. Enligt vad vi kan läsa oss till så verkar det inte finnas några direkta centrum men restauranggator osv? vad stämmer? Kommer vi blir uttråkade på 2 veckor?

Vi har också börjat fundera på att åka nån annan stans. Någon här som har erfarenhet av Zanzibar, Mexico eller Seychellerna?

Tacksam för svar!

Happy traveling!
30 aug. 2022 20:49
Har inte varit på Mauritius (än), men det finns mycket restauranger i Trou aux Biches, Flic en Flac och Grand Baie.
På Seychellerna finns det inte mycket restauranggator.
Mexico har mycket av den varan däremot.
Av M4sta86
31 aug. 2022 19:03
Har varit på Mauritius 2gng, fantastisk ö.
Däremot är det som du säger, väldigt lugnt.

Bott i Trou Aux Biches 2gng pga den fantastiska stranden där och härlig atmosfär. Väldigt få restauranger i området. Max 10st skulle jag säga samt inte mycket till barer så det kan bli lite tyst.

Däremot ligger ju Grand Baie inte långt ifrån så man kan ju åka in på kvällarna. Var aldrig inne där för kände inte behovet. Men där ska finnas mer restauranger osv.

Bodde även i Flic en flac 1v.. Mer liv på kvällarna där med fler restauranger etc.. däremot gillade vi inte badet alls där..väldigt grumligt och mycket sjöborrar & koraller på bottnen så badskor var ett måste. Vet att södra delen av Flic en flac har bättre stränder och jag tror de finare hotellen ligger där.
Av M4sta86
31 aug. 2022 19:05
Har även varit i Mexico 2x. Bodde i PDC och gjorde massa utflykter därifrån. Hur mycket mat & barer som helst men dåliga stränder. Enkelt och ta sig till finare stränder på Cozumel, Xpu-Ha och Tulum dock
Av Keja
1 sep. 2022 20:40 (redigerad)
Hej!

Zanzibar är nog där ni "riskerar" att få för mycket paradis och alldeles för lungt. På Mauritius finns en hel del mindre hotell och villor som är trevligare att bo på än de stora resorten och om man flyttar runt på ön behöver det inte bli tråkigt. Väljer ni Mexiko som har massor att se när ni tröttnat att ligga på en strand. Jag har gillat att bo på Isla Mujeres, på den del båtarna anländer som har massor med restauranger. Seychellerna har jag inte varit på.
Annars har ni Karibien ex: St Martin eller kanske Barbados i kombination med Tobago.