Mansgriseri

Av Bengtar
4 sep. 2008 22:15
Visningar: 152
Kvinnor och män!
Jag hoppas att jag har fel!
Men, finns det ett griseri i detta forum där kvinnor förbises och ifrågasätts i diskussioner på grund av könstillhörighet?
Personligen tycker jag mig kunna se om inte tydligheter, så i varje fall tendenser till detta.
Det kan vara av intresse att få se vad framför allt ni kvinnor(även män naturligtvis) har för syn på detta.
Bengt
4 sep. 2008 22:33
Jodå, sånt finns överallt, tom. här. Men det är bara och strunta i dem som försöker hävda sig för de tål inte att en kvinna kanske kan något mer än de.
Jag är ingen kvinnosakskvinna för sånt går ibland till överdrift men visst förekommer det säkert.
Mvh Eva
Av Elgona
4 sep. 2008 22:36
DU HAR FEL,,DET HAR JAG ALDRIG UPPLEVT.
Av Elgona
4 sep. 2008 22:39
SKA DETTA VAR EN SIDA DÄR VI DISKUTERAR RESOR ,ELLER VAD E DE FRÅGAN OM..
4 sep. 2008 22:41
Jag visste det.
Bara väntade på denna typ av frågor eftersom den andra diskussionen kanske snart är över.
Kan jag gissa att vi får samma "läger"
Mvh
Ingemar
Av Bengtar
4 sep. 2008 22:45
Citerat från elgona:
DU HAR FEL,,DET HAR JAG ALDRIG UPPLEVT.
Så bra då!
Jag hoppades i min fråga att jag hade fel.
Då har jag ju fått svaret på frågan.
Bengt
4 sep. 2008 23:25
Citerat från bengtar:
Kvinnor och män!
Jag hoppas att jag har fel!
Men, finns det ett griseri i detta forum där kvinnor förbises och ifrågasätts i diskussioner på grund av könstillhörighet?
Personligen tycker jag mig kunna se om inte tydligheter, så i varje fall tendenser till detta.
Det kan vara av intresse att få se vad framför allt ni kvinnor(även män naturligtvis) har för syn på detta.
Bengt
Bengt, du har alldeles rätt. Så fort vi kvinnor försöker oss på att diskutera, blir det bara snack om att vi ingenting begriper, eller har fel ålder, eller har fel åsikt, eller nåt annat. Det är samma män, som alltid tar till såna knep. Nu dessutom med tummen ner, så man blir mer eller mindre borttagen i diskussionerna.

Du, Elgona, var glad att du inte har råkat illa ut här, men se på överskriften, som Bengtar har skrivit, nämligen Mansgriseri. Det är det vi diskuterar i den här tråden. Det är en resesajt, visst, men vi har fria diskussioner också, som här i Idélådan. Läs inte det du inte gillar och försök att inte skriva något där också..
Av Elgona
4 sep. 2008 23:48
vad då försök att inte skriva där???
vad menar du??
5 sep. 2008 00:17
Jag tyckte bengtar tackade för sig!!
Av Laptop
5 sep. 2008 02:24
Jag försår att jag är en av dom och därför inte borde uttala mig i frågan?
Jag har däremot en motfråga.
Under vilken grupp/kategori hör ämnet mansgriseri hemma?
Resprat
Resa med barn
Dykning
Reskompis
Boka på nätet
Kamera & Foto
Vandring
Guldkorn
Grönt resande
Idélådan
Kryssning
Varningar

Jag är väl för dum men jag hittar ingenstans. Det borde innebära att detta ämne inte hör hemma här i forumet.
Däremot anser jag att det står i användarvillkoren att: "Om du ser att någon bryter mot reglerna så anmäl det omgående till Reseguiden."
Finns det en trend mot det som tas upp i detta ämne anser jag att det är berättigat med en anmälan dit.

//Laptop
5 sep. 2008 07:26
Citerat från ingemar_e:
Jag visste det.
Bara väntade på denna typ av frågor eftersom den andra diskussionen kanske snart är över.
Kan jag gissa att vi får samma "läger"
Mvh
Ingemar
He he.. ja du har en poäng här, Ingo!

Att bara orka sitta och se tendenser......
Det är ju så man garvar sej harmynt.

/Putte
Av Bengtar
5 sep. 2008 08:37
En del svar kom snabbt in.
För att undvika pajkastning och dyngvälteri stänger jag härmed frågan!
Bengt
Diskussionen är stängd för nya svar