Kryssning i Karibien

Av Sivan65
6 nov. 2016 19:14
Visningar: 1148
Vi är ett gäng på 7 personer i 50 års-åldern som funderar på en veckas kryssning i Karibien i kombination med nåt natt i Miami. Januari 2018
Nån som har erfarenhet, boka allt själv eller ta hjälp av resebyrå ?
Vi har aldrig kryssat förut så vi har inget att jämföra med. Ser att många skriver att man "måste ha" balkonghytt. Jo men då kostar det därefter också. Vi som reser i ett sällskap kommer nog inte att tillbringa så mycket tid i hytten.
Vad jag kan se så är MSC & Norwegian cruiseline billigast. Eller har jag fel?. Nån som har åsikter om dessa rederier ? Alla förslag och tips mottages :)
Av Dejligt
6 dec. 2016 09:48
Vi var ett sällskap på 9 pers som reste i januari i år. De med mindre barn valde balkonghytt för de var mer knutna till hytten då barnen skulle sova. Vi valde en insideshytt avdet faktum att vi bara skulle sova där. Prisskillnaden var några tusenlappar men de hade vi roligare för.

Vi bokade via ving, flög med sås och United. Vi åkte med freedom of the seas med Royal caribbean. Det blev billigare att boka via ving än att boka allt separat.
2 jan. 2017 19:58
Vi åkte med NCL Getaway i februari förra året. En barnfamilj och mina föräldrar som är i 55 års-åldern och vi hade en fantastisk resa. Vi åkte i Västra Karibien ( Jamaica, Grand Caymanöarna och cozmuel). Maten var underbar och för oss passade det bra med NCL:s freestyle cruising. Vi kände inget behov av fler restauranger än de som ingick. Vi hade en balkonghytt och det var fina hytter. Fråga gärna så svarar jag!
2 jan. 2017 22:17
Jag har kryssat i Karibien och även rest runt på många av de större öarna (Kuba, Jamaica, Dominikanska Rep.) samt Miami, Cancun/Mexiko, osv. Kommer gärna med tips. Skicka PM med länk till din Facebooksida eller telefonnummer så hör jag av mig. :)
8 jan. 2017 21:47
Hej.

Vad trevligt att ni funderar på kryssning, ni kommer älska det.

Om ni är sju personer kan det ju vara enkelt att ta hjälp av en resebyrå. Då får ni hela paketet och de ordnar allt, klart enklast. Annars är det alltid billigare att själv sätta ihop sin resa genom att boka kryssning, hotell och flyg online.

Många måste ha balkonghytt, kanske för att vi svenskar älskar våra balkonger hemma och på charterhotellen på Mallis. Det är klart att en balkonghytt är trevligare men, som du säger, det kostar mkt mer. Man är inte alls mkt i hytten eftersom det finns så mkt annat trevligt att göra ombord än att sitta själv på en balkong. Själv har jag kryssat ca 30 ggr och bott i insideshytt säkert 20 av dessa. Det funkar bra för mig, det enda jag gör i hytten är sover och duschar samt byter om till kvällen.

Personligen rekommenderar jag de amerikanska rederierna som jag anser vara bäst. Men, smaken är som baken. Royal Caribbean och Celebrity Cruises är mina favoriter.

Lös gärna allt du behöver veta om kryssningar i min kryssningsblogg www.danieloftheseas.com

Lycka till med planeringen om den inte redan är klar.

/Daniel
Av Marcoe
12 jan. 2017 09:33
Ni kan även titta på att kryssa med Carnival. De brukar ha billigare priser än många andra. Jag håller inte med om att man behöver balkonghytt. Vi nöjde oss med hytt med fönster, vilket jag tyckte var perfekt.