Kroatien

Av Dellaa
3 aug. 2010 21:07
Visningar: 1589
Hellu !

Jag & 3 kompisar ska till Vodice i Kroatien och jag tänkte höra hur man tar sig dit på bästa sätt. Hur mycket kostar taxi? Har för mig att det är ca 10 mil från split till vodice.... tacksam för svar :D
Av Zahide
3 aug. 2010 21:38
Jag kom hem från Kroatien i söndags (1.8). Min taxiresa skulle ha blivit 80 euro från hotellet till Split flygfält som var ca 6-7 mil. Jag hade bett hotellet kolla upp priset innan. Jag tog i stället bussen, som blev 90 kuna = nästan 13 €, och då var det en vuxen + en barnbiljett.
Av Zahide
3 aug. 2010 21:49
Ska bara ännu tillägga att priset för bussresan gick till Split stad, flygfältet ligger ju ganska långt utanför så för vår del blev det i alla fall en taxiresa på 40 euro. Var är Vodice, är det norr eller söder om Split? Flygfältet är ju norr om Split.
Av Dellaa
3 aug. 2010 21:57
okej tack ! :) . jaduu... haha.. vi landar i split sen ska vi mitt in till vodice centrum där vi har lägenheten...
Av Zahide
3 aug. 2010 22:36
Först måste ni nog ta bussen från flygfältet in till Split busstation och där byta buss om ni väljer det alternativet. Om Vodice ligger norröver Split och ni väljer att ta taxi så då undgår ni Split stadstrafik. Jag vet faktiskt inte själv var Vodice ligger. Utanför flygfältet ute vid vägen, det är bara 50m dit, så finns busshållplatser, tex om man ska till Trogir. Dom bussarna går var tjugonde minut.
Av Dellaa
4 aug. 2010 12:58
okej ! tack så jättemycket ! :)