Koh Lanta, Thailand

24 sep. 2010 16:24
Visningar: 530
Jag och sambon ska besöka koh lanta för första gången söker tips på bra hotell för bra pengar vi tänkte resa backpack gärna södra koh lanta samt lite tips på andra öar som kan vara trevlig se när man ändå är nere .
Vi åker den 18/11 blir borta tre veckor ..
Tacksam för alla tips.
Vänligen Michel
Av Sej
16 okt. 2010 19:46
Klong Nin beach på södra Koh Lanta är fin, Nice Beach är ett hyfsat hotell. Baan Lanta på Kantiang beach är ett annat.
Koh Mook och Koh Ngaig är andra trevliga öar, sen måste ni åka på en snorkling vid Koh Rok - oöverträffat!
16 okt. 2010 21:44
Tack för dessa underbara tips läser och det blir troligen en tripp förbi dessa ställen baan lanta såg riktigt fint ut .
Vänligen Michel
Av Miliam
16 okt. 2010 21:53
hej hej... såg att ni hade en del bra tips...

var här 2003 utan barnen men var då inte speciellt nöjd.. men nu kör vi igen med tre barn och jag är övertygad att jag kommer att gilla det denna gång....

har ni tipps på fler hotell men gärna lite mer med klass och vilken strand är bäst... bodde förra gången i norra delen...
Av Loho
16 okt. 2010 21:57
Sawadee!
När ni är på Koh Lanta så är det väldigt lätt att ta sig till Koh Jum. Ta båten som går till Krabi och hoppa av efter ca halva vägen. Koh Jum eller Koh Pu som ön också heter är en underbar ö som inte enbart är uppbyggd för turister. Det finns tre små byar på ön och flera bungalowanläggningr i varierande klass. Vi brukar bo på Joy Bungalow, mkt trevliga människor som arbetar där och ett stort plus är att det inte finns någon el i bungalowerna. Det finns el i resturangen på kvällarna så man kan ladda mobil osv. Man sover under myggnät med öppna fönster, underbart!! Det finns en hemsida som heter Kohjumonline där finns det bra info och mycket bilder.
Hälsningar Lotta