Kastrup

7 jan. 2011 10:43
Visningar: 5845
Skall åka från kastrup i februari och undrar vilket som är bäst och billigast och smidigast:parkera på Hyllie och åka tåget över?eller åka bron över och parkera på kastrup eller åka helsinborg-Helsingör och parkera på kastrup?Vi reser inte lätt,har med oss resväskor och hund.
Av Mpc
7 jan. 2011 11:02
hej varti från kommer du ??
Av Mpc
7 jan. 2011 12:16
småland är stort men har ni tänkt på att ni kan åka bus ner till hbg i stället för att ta bilen ?
Av Haikko
7 jan. 2011 12:18
Är ni flera som ska åka så kan det vara värt att ta kostnaden att åka över bron och parkera på kastrup.
Vi parkerade våran bil på Svågertorps pendelparkering och tog tåget över, det blev betydligt billigare.
Har för mig att det kostade 70:-/dygn att parkera.
7 jan. 2011 19:37
Finns möjlighet att ta tåg kommer du/ni ända fram till Kastrup. Hissen upp till gaten. Då slipper ni problem med bilen.
Trevlig resa, Ingemar
Av Ami_hbg
7 jan. 2011 21:08
Hej!
Nu med nya Citytunneln i Malmö klar, är tåget absolut det smidigaste.
Åker veckovis Helsingborg-Kastrup från Helsingborg, åkte senast igår och det var inga förseningar eller strul (några få tåg om dagen ställs dock fortfarande in).
Det är tyvärr ganska dyrt med parkeringen både i Hyllie och Kbh - så tåget är kanon och billigt!

Vet som sagt inte vart ifrån småland ni åker, men exempelvis Växjö-Kastrup tar ca 2:20h och kostar 281kr enkel.

Trevlig resa!
Ami
Av Jesperw
8 jan. 2011 06:38
Vill man stå parkerad i närheten av flygplatsen, så kan parkeringen bli ganska kostsam på Kastrup. Vill minnas att jag betalat 200-250DKK / dygn och ändå inte stått inomhus eller närmast avgångshallen.

Www.cph.dk kanske kan ge rätt priser på parkeringen?
8 jan. 2011 14:41
Parkera på Kastrup är dyrt det vet jag så kan du hitta en billig parkering så är det ju ekonomiskt bättre men sedan är det ju så att bekvämligheten med att ha bilen redan på Kastrup får man ju överväga. Svår det är en fråga för utomstående som är svår att svara på vilket som är bäst för er
Av Haikko
8 jan. 2011 15:42
Citerat från jesperw:
Vill man stå parkerad i närheten av flygplatsen, så kan parkeringen bli ganska kostsam på Kastrup. Vill minnas att jag betalat 200-250DKK / dygn och ändå inte stått inomhus eller närmast avgångshallen.

Www.cph.dk kanske kan ge rätt priser på parkeringen?
När vi kollade i September kostade parkeringen som ligger längst ifrån terminalerna runt 500dk för en vecka, det är inte så himla farligt även fast det är billigare att parkera i Sverige.
Av Mpc
8 jan. 2011 17:16
tro det kan bli bilgast att dom tar båten med tåg i från hälsingborg sen tåget vidare till kastrup kosta bra 180 kr tur &retur 90 enkelt

pakera ner vid Scandlines vid Campus Helsingborg ligger till vänster om Scandlines där fins gått om parkeringar
9 jan. 2011 10:19
Blir nog så att vi tar bilen över och ställer på den billigaste parkeringen.