Kastrup
Skall åka från kastrup i februari och undrar vilket som är bäst och billigast och smidigast:parkera på Hyllie och åka tåget över?eller åka bron över och parkera på kastrup eller åka helsinborg-Helsingör och parkera på kastrup?Vi reser inte lätt,har med oss resväskor och hund.
Hej!
Nu med nya Citytunneln i Malmö klar, är tåget absolut det smidigaste.
Åker veckovis Helsingborg-Kastrup från Helsingborg, åkte senast igår och det var inga förseningar eller strul (några få tåg om dagen ställs dock fortfarande in).
Det är tyvärr ganska dyrt med parkeringen både i Hyllie och Kbh - så tåget är kanon och billigt!
Vet som sagt inte vart ifrån småland ni åker, men exempelvis Växjö-Kastrup tar ca 2:20h och kostar 281kr enkel.
Trevlig resa!
Ami
Nu med nya Citytunneln i Malmö klar, är tåget absolut det smidigaste.
Åker veckovis Helsingborg-Kastrup från Helsingborg, åkte senast igår och det var inga förseningar eller strul (några få tåg om dagen ställs dock fortfarande in).
Det är tyvärr ganska dyrt med parkeringen både i Hyllie och Kbh - så tåget är kanon och billigt!
Vet som sagt inte vart ifrån småland ni åker, men exempelvis Växjö-Kastrup tar ca 2:20h och kostar 281kr enkel.
Trevlig resa!
Ami
Parkera på Kastrup är dyrt det vet jag så kan du hitta en billig parkering så är det ju ekonomiskt bättre men sedan är det ju så att bekvämligheten med att ha bilen redan på Kastrup får man ju överväga. Svår det är en fråga för utomstående som är svår att svara på vilket som är bäst för er
Citerat från jesperw:
Vill man stå parkerad i närheten av flygplatsen, så kan parkeringen bli ganska kostsam på Kastrup. Vill minnas att jag betalat 200-250DKK / dygn och ändå inte stått inomhus eller närmast avgångshallen.
Www.cph.dk kanske kan ge rätt priser på parkeringen?
När vi kollade i September kostade parkeringen som ligger längst ifrån terminalerna runt 500dk för en vecka, det är inte så himla farligt även fast det är billigare att parkera i Sverige.
Vill man stå parkerad i närheten av flygplatsen, så kan parkeringen bli ganska kostsam på Kastrup. Vill minnas att jag betalat 200-250DKK / dygn och ändå inte stått inomhus eller närmast avgångshallen.
Www.cph.dk kanske kan ge rätt priser på parkeringen?
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor