Jorden runt 2009-2010. Följa med???

Av Mar_ia
21 juli 2008 13:41
Visningar: 360
Vår resa börjar nästa höst i oktober då vi tar flyget till Zanzibar, en ö utanför Tanzanias kust där vi njuter av långa vita stränder och god mat. Efter ett par veckor på en tropisk ö åker vi till Ugandas huvudstad Kampala för att se den afrikanska storstaden. När vi har tröttnat på alla avgaser och höga byggnader tar vi bilen tillsammans med guiden ut i djungeln för att besöka bergsgorillornas hem. På vägen tillbaka till Kampala åker längs Ugandas savanner och snart åker vi över gränsen till en av Ugandas Nationalparker för att se lejonen jaga gaseller! Vi besöker urbefolkningen och lär oss laga mat på öppen eld och bära vatten på huvudet. När vi lärt oss Afrika tar vi billigaste flyget till det billigaste men finaste landet i Karibien för ytterligare sol och bad.
När våra kroppar är bruna och heta tar vi flyget till LA för att jobba häcken av oss i några månader. Dock några dagar ledigt för att jag ska kunna gå på dejt med Chris Brown :P
Tiden går fort och det är redan mars. Vi tar det billigaste sättet tillbaka till mitt älskade Fiji för att åter igen uppleva Paradiset! Vi besöker Roses resort och erbjuder hjälp så vi kan få gratis boende! Vi äter Kasawa och plockar passionsfrukt från träden i trädgården.
För att fortsätta solningen och för att spendera pengarna vi tjänade i LA åker vi med buss och färja över till Tioman Island i Malaysia för att simma på havets botten och jobba som inkastare på Fishermen Dive Center! På kvällarna dricker vi drinken "Taste of Sweden" som fick namn av en viss svensk tjej vid namn Maria!
Sist men inte minst tar vi flyget med Airasia från Kuala Lumpur till Bangkok för att kliva in på MBK och återvända till Sverige med x-antal fler väskor än vad vi lämande Sverige med! Väl hemma i Sverige börjar det bli sommar och vi kan tänka tillbaka till plaster vi bara kunde drömma om och njuta av livet vi hade i en värld vi inte viste fanns!!!

Lockande?? :D Vill gärna ha en reskompis med mig. Tycker du ska sätta dig ner och tänka igenom vad jag har skrivit och sedan höra av dig till mig på (Logga in för att se e-postadress) =)

Som ni säkerligen förstår har jag varit på Fiji innan, jag bodde hos en familj då som vi kan bo hos igen. Både på en av öarna och på fastlandet. I Malaysia var jag två gånger under min 3 månaders resa i vintras där jag hjälpte några killar på ett dykcenter och i gentjänst fick jag dyka gratis.
Av Lina_k
11 aug. 2008 12:28
Hejsan!
Din resa låter ju galet skoj=)
Jag är också sugen på en jorden runt resa, dock runt 2-3 mån. Hur mycket pengar har du räknat med att det kommer kosta?

Mvh
Lina