Hotell under lågsäsong

Av Danii
1 mars 2012 12:56
Visningar: 498
Om man ska till ett land under lågsäsong tycker ni man bör boka hotell tidigt eller sent? Tänker att de kanske har standardpriser tidigt å sedan sänker?
Av Joakimn
1 mars 2012 13:12
Hej Danii
Om man bokar tidigt eller sent, jag skulle nog kolla med dom att all service fortfarande är igång.
Sen skulle jag komma överens om ett lågsesongspris. Gällde det en längre resa så kanske jag hade börjat med att boka 2-3 dagar för att sen på plats förhandlat mej till ett bra pris, samtidigt som jag från plats kunnat bedömma om det fanns konkurerande hotel som hade bättre kostnader/läge..
Regel på alla mina resor är just att bara boka de 2 första nätterna för att ha något att landa i /sen löser jag allt efterhand..( undantag stora helger så som Jul/Nyår ect.
Av Erc
1 mars 2012 13:30
Citerat från danii:
Om man ska till ett land under lågsäsong tycker ni man bör boka hotell tidigt eller sent? Tänker att de kanske har standardpriser tidigt å sedan sänker?
Övertygad om att det beror på vad det handlar om för destination och hur flexibel resenären är med vilket hotell det i slutänden blir.

Vad är destinationen?
Av Danii
1 mars 2012 13:35
Vi ska till Dubai under sommaren. Jag föredrar att boka allt här hemma.
Av Van
1 mars 2012 13:53
Citerat från danii:
Vi ska till Dubai under sommaren. Jag föredrar att boka allt här hemma.
I Dubai är det normalt inget förhandlingsläge när det gäller hotellpriser men kanske att det under denna tid går att få någon extra bra deal om kliver in på ett hotell och frågar.

Annars är hotellpriserna under sommaren i regel väldigt låga i jämförelse med resten av året då inte många turister åker dit pga den rent ut sagt olidliga värmen. (var där i juli förra året och hade nästan 50 grader i skuggan kl 9 på morgonen och så fuktigt att jag fick använda vindrutetorkarna på bilen i strålande solsken)
Av Danii
1 mars 2012 14:41
Citerat från van:

Annars är hotellpriserna under sommaren i regel väldigt låga i jämförelse med resten av året då inte många turister åker dit pga den rent ut sagt olidliga värmen. (var där i juli förra året och hade nästan 50 grader i skuggan kl 9 på morgonen och så fuktigt att jag fick använda vindrutetorkarna på bilen i strålande solsken)
Fukt och 40+ temperaturer är pecis sånt jag älskar :)
Av Joakimn
1 mars 2012 14:53
Boka sent blir mitt svar nu när jag följt tråden..40+ o fukt :-) men då vatten hela tiden i närheten för sköna bad..
Av Van
1 mars 2012 15:08
Citerat från joakimn:
Boka sent blir mitt svar nu när jag följt tråden..40+ o fukt :-) men då vatten hela tiden i närheten för sköna bad..
:-) ja, vatten är det mycket av, både i luften och i havet. Runt 32+ kan det vara i gulfen den tiden på året.
De brukar kyla i stället för att värma polerna på hotellen :-)
Angenäma problem dock....
Av Danii
1 mars 2012 15:48
Tack för svaren! :-)