Hjälp med restips för julen

11 juli 2015 11:30
Visningar: 55
Hej! Jag är en tjej på 17 år, fyller 18 i oktober. Jag och min pojkvän åkte till Kroatien, Pula i somras som första semester för båda oss och nu när vi fått smak för det vill vi åka igen! Vi tänkte åka nu i jul 2015 någon eller några dagar efter julafton. Tänkte vara borta i 2 veckor ungefär. Vi har en budget på 20000, om det går över budgeten med ett par tusen är det ingen jättefara.
Vi letar efter ett varmt ställe med sol och bad men ändå äventyr och möjligheter att utforska mer av landet än bara ett hotell och en strand. Då vi inte är så erfarna av att resa ensamma skulle det hjälpa väldigt mycket om ni kunde komma med tips, råd och förslag!
Tack för att ni tar er tid!
Hälsningar,
Amanda
11 juli 2015 14:05
Hej,

Vi var i Zanzibar dec 2013 och jag kan varmt rekommendera det. dykning, snorkling, delfiner, Prison Island , Stone Town och mm.
I Stone Town kan man gå på kött, fisk och kryddor marknad. Man kan besöka huset Freddie Mercury föddes. Det finns väldigt mycket att göra där. I Nungwi kan man se vackra solnedgångar. Vill man festa är Nungwi bäst att bo i, tycker jag. Vi bodde i Uroa Bay , en liten hotel med italienska ägare. Vi lärde känna lite folk i Uroa by och fick hjälp av de att åka runt och besöka olika delar va Zanzibar.
Vi åkte ditt med Qatar Airlines och det kostade ungefär 4000 kr per person. Maten var billigt och de flesta hotel har frukost inkluderat.
Vi besökte Jozani Chwaka Bay nationalparkoch vi gick på kryddresa.
Stränderna är vita och vattnet är turkos som i bilderna man ser på nätet.