Från Kota Bharu till Kuala Besut Jetty i Malaysia?

Av Ullsan
22 aug. 2008 21:30
Visningar: 1313
Flyger från Kuala Lumpur till Kota Bharu för att komma till Perenthian öarna, men hur tar jag mig från flygplasen till färjeläget Kuala Besut Jetty?? Hur långt ca?? Taxi? Buss? Tåg? Förslag på bra boende på stora ön tack!
28 aug. 2008 19:43
Hej Jag åkte på Malaysia östkust sommaren 2003. Taxi var verkligen jättebilligt, så det ska nog inte vara några problem att ta det även nu. Bodde på ett schysst boende mitt på stranden på Perenthian Kecil. Där ingick middag varje kväll, men jag vet att det inte var så dyrt alls. Det var svårare att få sig en öl. Det fanns en bar längre bort på stranden som serverade det då. Det kan ju ha ändrat sig , då det är några år sedan. Men du kommer att få en härlig vistelse och underbar snorkling.
Av Mirs
1 sep. 2008 23:04
vi är precis hemkomna från perhentian ta taxi från flygplatsen till kuala besut jetty tar ca 40 min köp båt biljetten där.vi bodde på abduls direkt på stranden,enkla men bra prisvärda bungalower,bra trevlig personal-jättemysigt.sen kan ni ta båt taxi till andra stränder och lilla ön om ni vill det.Lycka till
Av Tjatta
2 sep. 2008 19:43
Vi var på Perhentian Besar förra sommaren, och bokade taxi och båttur direkt på hotellets hemsida, vilket fungerade utmärkt. Tror att det tog 1-1/12 timme från flygplatsen till färeläget och sedan 20 minuter med båt till ön. Man bör nog boka hotell innan. Vi bodde på www.tunabay.com.my och detta var enligt oss det bästa hotellet på ön - bra läge med korallrev några meter ut i vattnet, bungalows direkt på stranden, bra restaurang med trevlig bar. En fantastisk reseupplevelse!