Förslag på resmål i september eftersökes

Av Eviz
12 dec. 2008 13:14
Visningar: 1256
Hej,

Min mamma fyller 50 i början av September 2009. Så nu vill hon att hela familjen ska göra en resa tillsammans för att fira.
Hon vill gärna åka till någon ö i Grekland, jag själv tycker att det låter lite tråkigt och behöver lite tips.
helst vill jag ha tips på helt andra resmål. Men tar även tacksamt emot förslag på bra ställen i Grekland, som en reservplan :)

Det måste gå direktflyg då min mamma är lite flygrädd, så jag får henne aldrig att mellanlanda. Vidare båttransport är inget problem...
Jag vet att hon gärna åker charter, men jag ser det inte som något hinder att flyga reguljärt.

Vi kommer stanna borta minst 7 dagar, men om det blir någon längre resa så får det bli runt 14-18 dagar istället.
Vi är 5 vuxna och 1 barn på 14 år, kan eventuellt vara så att en 1-åring följer med också, det beror på hur resan kommer se ut, så inget som behöver planeras för.

Vi är ute efter sol och bad i första hand, men får gärna finnas något mer att uppleva. Det ska som sagt även vara bra att resa dit i slutet av augusti/början av september.

Någon som har något bra tips att komma med??? Kom igenr gräv fram era guldkorn nu :)

/Eva
12 dec. 2008 13:43
Jag vill föreslå Santorini. Där var jag med min sambo och firade hans 50-årsdag i September 2006.

September är en perfekt månad att åka dit då den värsta semesterhysterin lagts sig. Juli-Augusti är det dyrt och fullt med turister.

Lycka till med vad än det blir.
12 dec. 2008 22:11
Kolla in Rhodos mycket bra ö med varierat utbud god mat.
båtar till andra öar och till Turkiet.
kent
12 dec. 2008 22:22
Ska det vara i Europa så hade jag nog testat på Azorerna och/eller Portugal tror jag - sett, läst och hört att det är fint där. Åker ni minst 2 veckor så är Sydostasien bra - gillar själv Malaysia väldigt bra. Dyrare flyg men mkt billigare att leva än i Europa.