Flyhi

Av Alx2a
23 nov. 2012 00:54
Visningar: 18688
Hej!

Finns det någon här som flugit med FlyHi? Eller som vet något om dem? Hittade en biljett som var billig med dem men har aldrig hört om bolaget innan så vet inte om jag vågar köpa den.. Hittar inga andra kommentarer om dem heller.
Av Sierra
23 nov. 2012 10:26
FlyHi är inget flygbolag utan ett litauiskt – estniskt resebyråföretag som säljer flygbiljetter online. De jobbar på samma sätt som t ex Travelpartner, Seat24, Mr Jet, Flygvaruhuset mfl.
Av Alx2a
24 nov. 2012 21:45
Jahaa!

Är de pålitliga då? Såg att den resan jag kollade på , som går från Göteborg, var med flybe men när jag kollar på flygbolagets hemsida så ser jag inte att de går från Göteborg.. :/
Av Sierra
25 nov. 2012 12:49
Jag har ingen koll på detta bolag. Kanske någon annan kan hjälpa dig?
18 feb. 2013 11:13
Lite sent svar men kan kanske vara av intresse för andra. Jag hittade ett pris (resa Stockholm-London) där det var ca 10% billigare med FlyHi.se och bokade, allt såg bra ut då jag fick bekräftelse med det korrekt priset. När jag skulle betala (ca 2-3 minuter senare) var dock priset ett helt annat, upp med mer än 15%. Försökte nå kundservice, fick till slut svar (mailade - tog ca 3 dagar att få svar) att det pris man får i bekräftelsen inte behöver stämma med det man sedan ska betala - de försökte även skylla de på kreditkortsavgift men om man räknar in dessa ytterligare 200 SEK (de ville ha 100 SEK per segment) så hade priset skiljt sig än mer från det första priset. Verkar väldigt oseriöst så kan inte rekommendera.
31 maj 2013 13:08
Hej,

Vi har gjort misstaget att boka med FlyHi! Inget jag rekommenderar ng att göra. Massa extra kostnader och inkompetent personal som inte ens kan engelska när man vill reda i kaoset.

Ni förstör er resa! Sök hos någon annan!

Mvh
Nathalie
Av Rasthlm
30 aug. 2013 18:25
Varning för Flyhi! Om du flyger med detta resebolag kan du inte vara säker på att du kommer hem. De ändrar godtyckligt på biljetter och restider och om du vill komma hem får du betala en avgift för att de har ändrat på biljetten. I deras resevillkor står det att det går att boka om biljetter och det går inte. När du ringer till deras kundtjänst kan de inte svara på frågor och hänvisar till flygbolaget som inte har med saken att göra. Flyger aldrig med dom igen!
Av Xerus
12 mars 2014 13:43
Flyhi Varning!

Sökte på Momondo efter en flygbiljett, hittade denna på sajt som heter flyhi.se ( UAB interneto partner Vilnius) flygbiljetten var avsevärt billigare hos dem än de andra resebyråerna, så det lät lockande att boka, du knappar in ditt bankkortsnummer och efter stund meddelas att bokningen inte går igenom, provar igen! därför det är absolut inget fel på mitt kort, samma visa igen, men de tar ut en avgift på kortet varje gång på 120:- ( då fungerar det)trots att de inte kan genomföra köpet, mycket oseriöst.
23 mars 2014 14:12
Vill bara göra ett inlägg för att förklara att de fortfarande inte beter sig seriöst.

Varnar starkt för Flyhi.se. Hade stora problem med att fel summa drog från mitt kort och det slutade med att jag fick lov att vända mig till kreditkortsföretaget som reglerade det hela. Trots upprepade kontakter och dialog med dem på Flyhi, så ville de inte förstå. Jag skulle klassa dem som lite av ett bluff-företag som drar chansningar för att tjäna extra pengar.

Det är definitivt värt att betala några kronor extra och boka genom en resebyrå som är seriös och som har sätta i Sverige. Enligt Konsument Europa (Konsumentverkets avdelning för handel inom europa) så "kände de till" företaget genom problem som varit.

VI kommer _aldrig_ att handla där igen, det är helt enkelt inte värt besväret som uppstår efteråt. För er egen skull, gör inte det ni heller, det blir inte billigare om ni inte är beredda att dra det hela i långbänk.
Av Tomgbg
1 aug. 2014 15:48
Vill också göra ett inlägg även om det är en gammal tråd:

Intryck: Oseriöst företag

Förklaring: Satt och jämförde biljettpriser på Momondo och fick upp två skapliga priser för samma resa, ett med FlyHi och ett med Ticket. Har aldrig bokat genom FlyHi så jag tänkte att det kunde vara värt att testa (deras pris var några tior lägre än ticket), oftast spelar det ju ingen roll vilket bolag man bokar genom.

Började gå igenom bokningens olika skeden och kom fram till betalningsstadiet och när jag valde "betala med internetbank" kom en obligatorisk extrakostnad på 50 kronor för "snabb bokningsbekräftelse" upp. Jag tycker att det är lurendrejeri när bolagen lägger på omotiverade extrakostnader så jag bestämde mig för att boka med gamla hederliga Ticket i stället, trots att slutpriset skulle bli typ 30 kronor högre med Ticket även trots FlyHi:s kostnad för snabb bokningsbekräftelse.

Så, jag bokade biljetten med Ticket (med Ticket Garanti för att kunna avboka eftersom jag ska åka på en språkkurs och jobbet måste godkänna mitt deltagande). När jag gick in i mailboxen och skulle kolla om bokningsbekräftelsen från Ticket hade kommit låg det ett mail från FlyHi där och de sade att min bokning hade skapats och att jag skulle betala senast samma kväll, annars kunde bolaget ensidigt höja biljettpriset.

Nu gick min bluff-alert på högvarv så jag gick in på nätet för att söka information om dem och hittade den här tråden, som knappast gjorde mig lugnare! Först övervägde jag att avboka biljetten med Ticket (som tur var hade jag ju bokat Ticket Garanti den här gången, vilket jag aldrig brukar göra annars) och betala biljetten med FlyHi för att förebygga tjafs, straffavgifter etc., men till slut upptäckte jag att det faktiskt gick att gå in på ett ställe och annulera beställningen med FlyHi och nu hoppas jag att problemet är löst.

Antar att många kunder stressar upp sig på samma sätt som jag och panikköper biljetten med FlyHi bara för att undvika krångel, men personligen kommer jag aldrig mer att ens öppna ett priserbjudande från FlyHi på Momondo!!!
28 aug. 2014 19:02
VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING!

VARNING för FlyHi!!!!!!!!

Ytterligare ett sent men ack så aktuellt svar angående bluff-företaget FlyHi. Köpte en resa till Zürich via appen flyscanner på mobiltelefonen. Ett krånglande internet gjorde att jag plötsligt stod där med 2 resor. Jag ringde företaget på en gång och efter många (VÄLDIGT många) om och men lyckades jag få dem att avboka min andra biljett. Biljetterna kostade drygt 6000 kronor styck och trots att jag var ute i god tid så att min plats på flyget garanterat blev såld till någon annan resenär så skulle jag endast få tillbaka 43.29 Euro av FlyHi med hänvisning att det var det aktuella flygbolagets ansvar att stå för reklamationen!!!!
27 aug. 2015 12:15
Hej, Vi har tyvärr mer Varningar gällande FlyHi. Vi har bokat en flygning med dom från Reykjavik till Fort Lauderdale med ett stop i Toronto. Biljetterna är betalda, bokningsbekräftelser har vi, allt va jätte bra..

För några dagar sedan fick vi ett mejl från FlyHi, där dom påstår att vårat flyg från stoppet alltså Toronto till Fort Lauderdale blivit inställt, och att vi nu kan betala en summa för att antingen få pengarna tillbaka eller också betala för att dom ska boka ett annat alternativ till oss.

När vi börjar kolla närmare på detta och kontaktar Canada Air, (som är flygbolaget vi flyger med), visar det sig att det INTE är något flyg avbokat, utan att allt är som det ska.
Vi har försökt kontakta FlyHi utan resultat och har istället valt att vända oss till konsumentverket.

Vi vill nu varna ALLA att vara uppmärksamma då detta företaget verkar vara mycket oseriösa och opålitliga.
6 feb. 2018 18:11 (redigerad)
VARNING för FlyHi.se - som inte alls är svenskt, för övrigt!!

Jag och min dotter kom inte med flyget hem från Spanien pga en felbokning de gjort med Ryanair. Vi fick helt enkelt köpa nya biljetter och återkomma två dagar senare till flygplatsen för hemresa - med SAS. Vi fick dessutom bekosta logi själva. Vi blev mkt illa behandlade av personalen på Ryanair på flygplatsen.

ALDRIG mer boka resa på nätet. ALDRIG mer FlyHi.se eller Ryanair.

Jag kommer garanterat att boka genom resebyrå nästa gång!
6 feb. 2018 19:25
Citerat från Elmacogrande:
VARNING för FlyHi.se - som inte alls är svenskt, för övrigt!!

Jag och min dotter kom inte med flyget hem från Spanien pga en felbokning de gjort med Ryanair. Vi fick helt enkelt köpa nya biljetter och återkomma två dagar senare till flygplatsen för hemresa - med SAS. Vi fick dessutom bekosta logi själva. Vi blev mkt illa behandlade av personalen på Ryanair på flygplatsen.

ALDRIG mer boka resa på nätet. ALDRIG mer FlyHi.se eller Ryanair.

Jag kommer garanterat att boka genom resebyrå nästa gång!
Det var ju det du gjorde nu. Kanske bättre att boka direkt hos flygbolaget istället.
Det är mycket sällan en fördel att boka lågprisbolag hos resebyråer för övrigt.