Erfarenhet SAS till Newark

26 sep. 2012 23:10
Visningar: 902
Flyger med SAS till Newark sen United Airlines vidare till LA
Hur är SAS på långlfygningar? har bara erfarenhet från KLM och Air France och de va mycket bra.

Bra underhållningsutbud på planet etc??
Av Peter_o
26 sep. 2012 23:41
TV-skärm i stolen framför, men alla filmer börjar samtidigt. Några underhållningsspel och givetvis en massa musikkanaler.

/PeterO
27 sep. 2012 09:58
Precis som peter säger - filmen börjar ett visst klokslag och går inte heller att pausa om du åker vanliga economy (finns ju flex och där tror jag du kan styra). Så det gäller att hålla koll på när filmen du vill se börjar Det finns ju flera olika filmer och de har alla olika klockslag om jag inte minns fel? Det är väl inte så att alla filmer börjar samtidigt, utan en viss film börjar ett visst klockslag i alla stolar?. (alla filmer är ju inte exakt lika långa)
27 sep. 2012 12:55
När jag åkte SAS senast så timade de så att alla filmerna börjara om på samma tid vilket gör att man kan se fler filmer på en resa. Dvs om en film är kortare än en annan så väntar man in omstarten av den filmen tills de övriga längre filmerna också har visats klart.

Ska åka till Newark igen med SAS den 6 november. Kan rapportera efter det om det har ändrats.

Hoppas det inte låter förvirrande.
27 sep. 2012 15:38
Citerat från silverfang:
När jag åkte SAS senast så timade de så att alla filmerna börjara om på samma tid vilket gör att man kan se fler filmer på en resa. Dvs om en film är kortare än en annan så väntar man in omstarten av den filmen tills de övriga längre filmerna också har visats klart.

Ska åka till Newark igen med SAS den 6 november. Kan rapportera efter det om det har ändrats.

Hoppas det inte låter förvirrande.
OK det låter ju bra. Och vettigt. Det var jag som inte mindes rätt.
29 sep. 2012 20:35
Vi åker över den 19/10 med den flighten... får se hur det blir med filmer :).

Funderar på hur det blir med transfern in till Manhattan, det är vår huvudbry just nu.
Taxi , shuttel buss eller tåg...
Vi åker till Newark från Kastrup.
4 personer, två vuxna två barn.

//Kristina