Central & Sydamerika i vinter

20 sep. 2015 22:18
Visningar: 38
Här har du mig, en spontan, okomplicerad och lite rolig person som bara måste ut o upptäcka världen ännu lite mera..
Inga direkta planer och föredrar det men tycker om när adrenalinet pumpar, att dyka ner i det stora blå för att simma med valhajar eller färgglada fiskar, läsa en spännande bok nära vattnet i strålande solsken, dricka en eller för all del åtta öl, ta mig fram genom långa skumpiga bussresor med lokalbefolkningen, billiga boenden med tunna madrasser, att bara va med hög musik i öronen, uppleva någon annans vardag, se solnedgången i ett nytt land och att göra saker som du annars bara tänker..

Jag vill resa runt i central och Sydamerika, till de länder som vi tycker verkar ge oss mest och jaa, vi kan flyga över gränserna också..
Ryggsäcken är packad och redo någon gång i november och jag borde bege mig hemåt i april men det tänker vi inte på nu..
Vem är du som hänger på?!
Peace!
Av Elinal
21 sep. 2015 17:03
Hej!

Jag har länge velat göra en sådan resa och planerade in det i vår men min kompis har nu hoppat av så söker nytt resesällskap! Kan åka när som helst egentligen. Hur mycket pengar har du tänkt lägga på resan?

Jag är 21 år och har inte varit ute och rest så mycket alls egentligen, förutom ett par semesterveckor lite här och där. Jag är glad, energisk spontan och älskar att träffa nya människor från världens alla platser. Är ute efter precis en sådan resa som du beskriver! :D
24 sep. 2015 18:37
Min polare hoppade också av, hehe..
Det enda jag lärt mig av att resa egentligen är att det alltid kostar mer än vad man tror, tyvärr.. Men jag har en ganska bra budget men siktar mot 10k per månad.. Hur känner du inför de?
Det låter som om vi skulle kunna ha kul o det är alltid Sweet att börja sin resa med någon så får man se vart det leder :)
25 sep. 2015 09:51
Jag är så på!!

Har tänkt åka till Mexico i november och börja där för att sedan fortsätta vidare neråt genom Centralamerika. Men ingenting är hugget i sten, är väldigt flexibel :) Vill göra allt som faller en in på vägen! Vandra upp för vulkaner, ha långa svettiga dansnätter, hänga med en öl på stranden och tusen saker till! Är också sugen på att testa helpx eller något liknande volontärjobb.

Eftersom ingen i min närhet går i samma tankar som jag så testar jag lyckan här. Jag vill gärna ha lite resekompisar att dela resan med, och så känns det väldigt skönt att inte vara helt själv i början i alla fall!

Ni verkar ju vara två sköna tjejer med ungefär samma syfte med resan som jag! Hör av er om det låter intressant så kan vi slå våra huvuden ihop, ha det gott!
25 sep. 2015 14:32
Sweet..! Jag hade också tänkt börja i Mexiko bara för att dyka lite där men tänkte att jag får slopa de nu när första resekompisen ställde in men är fortfarade sugen på de!
Har dock ingen koll på Helpx eller volontärjobb men berätta gärna mer?!
Precis! Alltid roligast att dela resa med någon om man matchar :)
Jag är tydligen svår att hitta på FB (Julia Berger Svensson) men ge mig namn så kan jag söka på er!
25 sep. 2015 18:27
Vad häftigt att du dyker! Själv har jag inte kommit längre än till snorkling:)
Det som lockar med Mexico är framförallt maten haha. Men också Isla Mujeres, Tulum, kolla in ruiner i Chicken Itza, och bada i en sån där cool cenote!

Det är olika volontärjobb där man jobbar för boende och mat. Kan vara att man jobbar på typ ett hostel eller nån farm eller så:)

Anna Scherlin kan du nog hitta! Har en morgonrock på min profilbild tror jag...
Av Alexf
7 okt. 2015 22:27
Hej! Jag planerar att åka till Costa Rica i slutet av november på obestämd tid.. Jag är också sugen på att resa runt lite i centralamerika tex, Nicaragua, men främst Costa rica! Jag hade tänkt surfa lite där, men annars vill jag precis som du vara spontan och testa på nya saker :) Vore kul om vi kanske kunde hålla kontakten? Just nu verkar det som jag ska resa själv!
9 okt. 2015 23:32
Kul..! Klart vi ska hålla koll på varandra ute i stora vida världen, sök upp mig på FB, Julia Berger Svensson :)