Central- och sydamerika våren 2015

19 aug. 2014 17:13
Visningar: 664
Hej!

Jag tänkte åka till syd- och Centralamerika i slutet av januari 2015 och vara borta minst 3-4 månader. Jag är sugen på att se det mesta och är öppen för förslag, tar gärna resan som den kommer! Är ute efter yoga, surf, hiking, fest och bara allmänt häng. Kan även tänka mig att volontära. Om någon känner för eller har en liknande tripp på g så säg till!
Av Ergu
21 aug. 2014 20:10
Hej! Jag är helt inne på samma tanke. Kommer eventuellt ta tjänstledigt för att göra en sådan tripp. Ska troligen gå på ett möte med volontärresor i Göteborg på onsdag. Var bor du och hur lång har du kommit med planeringen?
27 aug. 2014 16:01
Hej! Jag tänker mig detsamma, tänker dock vara borta 1 månad men åker typ 1:a feb. Surfing i Brasilien och sen ner mot Argentina m.m. Hör av dig så kan vi prata lite mer kanske. /Henrik
27 aug. 2014 22:46
Hej! Jag planerar att åka till Costa Rica i januari och resa runt i Centralamerika i 2-3 månader. Främst för surf, yoga, hiking och lite fest och såklart - massvis med chillhäng! Jag har också varit inne lite på att volontära, men har inte gått in så noga på det ännu. Vad är din plan? :)

Ha det gött! /Michelle
29 aug. 2014 20:06
heej! går i precis samma tankar som dig! Är hemma i höst och jobbar och är så sugen på en långresa till våren. Vill åka till syd-och Centralamerika, men har inte hunnit kolla närmare på länder och grejer jag vill göra. Älskar att surfa och är ute efter att ha några sjukt roliga månader :) hör gärna av dig
18 sep. 2014 21:14
Tja!
Glider ner till costa rica för 3:e gången. Denna gång utan några som helst direkta planer förutom att läsa spanska och träna riktigt mycket.
Har sett hela Centralamerika men costa rica har det lilla extra.
Landar 6:e oktober, så hör gärna av dig om du vill catcha upp någonstans :)

Ha det gott!

/David
Av Juliaf
1 okt. 2014 17:39
Jag kommer också befinna mig i Costa Rica runt jan-feb. Så jag har ungefär samma tankar som några av er här. Så om det är någon som vill mötas upp, ta en öl, hänga lite eller åka på äventyr tillsammans så hör av er.

/Julia
2 okt. 2014 07:18
Hej Julia!
Jag kommer befinna mig i Brasilien jan-febr, kommer till Costa Rica senare under våren. Men det finns andra här som ska till Costa Rica tidigare tror jag! Hur länge är du i Costa Rica? Ska du vidare sen?
Av Juliaf
2 okt. 2014 22:40
Är nog kvar i Costa Rica i början på Mars då jag är sugen på att åka ner och kolla läget på Envisionfestivalen :)
29 okt. 2014 20:25
Hej! Jag och min tjejkompis har bokat resa till costa rica 12:e januari och har tänkt resa upp i Centralamerika under ca 3 månader. Vi har endast bokat flyg och ska boka boende för första dagarna, sen har vi tänt ta det som det kommer. Det vi hoppas på är att hitta någon/några som är sugna på att resa med oss. Vi har som sagt inte mycket planerar och är mer än öppna för förslag. Vi är först o främst inne på att ta det chill, surfa, dyka, yoga eller någon annan former av roliga aktiviteter. Vore kul om man kunde ta sällskap en stund under resan! Hur ser planerna ut för dig just nu?:)

>Citerat från Michellew90:
Hej! Jag planerar att åka till Costa Rica i januari och resa runt i Centralamerika i 2-3 månader. Främst för surf, yoga, hiking och lite fest och såklart - massvis med chillhäng! Jag har också varit inne lite på att volontära, men har inte gått in så noga på det ännu. Vad är din plan? :)

Ha det gött! /Michelle
29 okt. 2014 20:27
Hej! Jag och min tjejkompis har bokat resa till costa rica 12:e januari och har tänkt resa upp i Centralamerika under ca 3 månader. Vi har endast bokat flyg och ska boka boende för första dagarna, sen har vi tänt ta det som det kommer. Det vi hoppas på är att hitta någon/några som är sugna på att resa med oss. Vi har som sagt inte mycket planerar och är mer än öppna för förslag. Vi är först o främst inne på att ta det chill, surfa, dyka, yoga eller någon annan former av roliga aktiviteter. Vore kul om man kunde ta sällskap en stund under resan! Hur ser planerna ut för dig just nu?:)
Av Juliaf
3 nov. 2014 16:09
Hej! Jag kommer vara i Costa Rica från den 26 Januari, tror ni att ni är kvar då? Hade varit roligt att mötas upp. Är inne på samma saker som du/ni. Är ni på att träffas där eller något så hör av er på facebook eller något. Julia Fonsell heter jag där.
Citerat från Malleballe94:
Hej! Jag och min tjejkompis har bokat resa till costa rica 12:e januari och har tänkt resa upp i Centralamerika under ca 3 månader. Vi har endast bokat flyg och ska boka boende för första dagarna, sen har vi tänt ta det som det kommer. Det vi hoppas på är att hitta någon/några som är sugna på att resa med oss. Vi har som sagt inte mycket planerar och är mer än öppna för förslag. Vi är först o främst inne på att ta det chill, surfa, dyka, yoga eller någon annan former av roliga aktiviteter. Vore kul om man kunde ta sällskap en stund under resan! Hur ser planerna ut för dig just nu?:)
14 nov. 2014 10:29
Hej!

Jag planerar resa till syd- och centralamerika i januari/februari och vara borta några månader. Dina planer verkar stämma bra överens med mina, har du kommit längre med din planering?

Läsa spanska och lära mig dansa bachata är det jag har planerat och då i Kuba och Dominikanska. Men jag vill även passa på att besöka fler länder. Funderar också på att börja i Brasilien, karnevalen eller avsluta resan där.

Hör gärna av dig!